hur mår jag nu (fysiskt)

Jag har ont i magsäcken, i bland blir det riktigt illa o det krampar sig så jag får ligga i foster ställning.
Jag kräks iaf minst 2gg om dagen, det är jobbigt o svårt.
Det gör ont i hela kroppen när jag kräks o tårarna rinner..
Efteråt tar det en stund för o samla mig o sluta gråta.
3,5år av kräkningar kan ju få vem som helst att vilja ge upp =(
Var är hjälpen jag anser att jag har rätt att få?
Varför är det så med vården att du måste vara frisk för att orka vara sjuk?
Jag orkar inte bråka kämpa o tjata om hjälpen jag anser borde vara en självklarhet.
Och jag som så sällan söker vård dels pga mitt psykiska men sen även att jag känner mig aningen löjlig om det skulle visa sig att jag inte hade ngt stort fel =/
Så jag är ju inte den som söker i tid o otid...
Men jag kan känna att det brister någonstans.
Vct läkare tog ju prover och lever o njur prov visade ju på undernäring pga dåligt matintag, men sen görs det inget mer utan man låter det vara.
Kirurgerna vet om mina kräkningar o har alltid vetat, nu gjorde jag gastro o allt det där och jag har magsår, det enda som görs är att jag får öka magmedicinen som jag ätit i ett år o som ändå inte hjälpt.
jag kräks o har ändå ont.
känns som om när det handlar om mig är det inte så viktigt.
Vet inte heller om det är pga att dom vet att jag inte ringer o terrar o bråkar.
Man skulle vara två personer en som orkade bråka med vården och en som hade tillåtelse att vara sjuk.
Känner mig som ett hopplöst fall där jag inte får någon som helst hjälp =(
Men det är väl bara att fortsätta som jag gjort i 3,5år, kräkas ha ont lida av näringsbrist m.m
jag är bara människa o ibland undrar jag hur länge jag kommer orka??????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0