Svar på kommentar...

M  om jag är oxå hungrig....:
Hej.. jag följer dig varje dag sen programmet och jag har kommenterat någon gång efter det.
Jag har en undran som jag tänkt länge på och som jag nu känner att jag måste fråga dig om.

Vad tror du skulle hända om du reverserade GBP:n? Alltså opererade tillbaka magsäcken som den var innan.
Är det en tanke du har haft och som du har pratat med dina läkare om?
Är det någon som har föreslagit det för dig?

Innan min operation frågade jag om det var någon som hade opererat tillbaka sig och min läkare sa att det är marginellt med personer, men ja, det finns de som har gjort det. Inte på hans sjukhus eller av honom dock.

Jag tänkte på det när det gäller dig, för dina problem började ju efter operationen, så uppenbarligen är det ju något där som gått fel, även om de inte hittar vad.
Fördelen med en GBP är ju att inget faktiskt tas bort, utan allt finns ju kvar i magen och kan "kopplas på" igen om det skulle vara så..

Jag lider verkligen med dig och det du går igenom önskar jag inte ens min värste fiende om jag hade haft en..

kram

hej M.
Känner att jag vart paff över din kommentar.
Har aldrig hört talas om att man kan reversera en gbp operatin?!!
Min/mina kirurger gjorde det enormt tydligt att en sådan här operation va för livstid och inget man kunde ångra eller operera tillbaka utan det va livsavgörande.
Är du verkligen säker på att man kan operera tillbaka sig som man va innan en gbp op?
Varje gång tanen kommer upp om att dom skulle öppna upp mig igen är skrämmande, och just den tanken gör mig livrädd, för det är ju så att efter var gång dom varit inne i min mage och rört om har det alltid blivit värre..
Va rädd om dig.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Doris

Jag har oxå hört att det finns tillfällen då de gjort en tillbaka operation,men att det krävs väldigt mycket för att de ska göra det,

Jag är inte så påläst om det , ville bara bekräfta att jag och den somskrev kommentaren har hört samma



kan ju vara ngt att ta upp som fråga till dem op ersta när du kommer dit. Fast förhoppningsvis har de någon annan bättre lösning. =)



jag tänker på er å håller alla tummar och tår jag kan

2011-12-10 @ 08:34:39
URL: http://mittviktigaliv.bloggplatsen.se
Postat av: M

Hej igen Linda,



Ja jag är helt säker på att det går att operera tillbaka, även om jag själv inte känner någon som gjort det eftersom det är ovanligt.

I ditt fall tycker jag dock att det borde vara en självklarhet att du kommer i fråga för en sådan. Att leva som du gör på gränsen till döden pga svält och att inte hitta en lösning för att rädda dig.. som sagt, det borde inte finnas några tvivel.



Jag hoppas att de på Ersta har möjlighet att hjälpa dig med en sån fundering och jag tycker ABSOLUT du ska ha det i åtanke. Det är kanske din enda räddning, men du har inte tiden att vänta, du behöver den hjälpen nu - inte om ett halvår, för då kanske du redan har dött av svält.



Det låter hemskt och hårt att jag säger som jag gör, men i ditt fall är det avgörande varje dag. Dina organ lägger sakta med säkert av ett och ett. Du behöver hjälp nu!



Jag önskar jag jobbade inom vården så jag själv kunde hjälpa dig att komma igång, men tyvärr.. jag gör det näst bästa och det är att ge mitt peptalk och försöka pusha dig i rätt riktning, så du kanske får lite tankar och funderingar i alla fall.



stor kram

2011-12-12 @ 09:17:52
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0