Väntar...

Som ni vet så ringde min mor till kirurg mottagningen i måndags och dom la in en lapp till honom om att han skulle ringa henne...
Igår torsdag hade ingen ringt och hon ringde då tillbaka och dom la återigen in en lapp om att han skulle ringa henne.
idag är det fredag och ringer han inte idag så vet jag inte vad jag ska göra, jag vill ju bara veta om dom kunde se ngt röntgen för ovissheten gör mig dummare i huvudet än vad jag redan är...
Men han kommer säkert inte ringa, och dom har säkert inte sett ngt för då borde han ju ringt eller?
Jag lovar er plåtarna ser säkert jätte fina ut eller så kan dom inte se så mkt för att jag inte kunde dricka all kontrast hur som helst så kommer det bara bli skit av alltihopa...
Och jag hatar detta, jag hatar att få höra att det sitter i mitt huvud att det är psykiskt m.m
Det finns en tjej till som jag fått kontakt med nu efter jag va med i lokalnyheterna som jag mailar med.
Det är så skrämmande att våran livssituation ser exakt lika dan ut och vi har i stortsett samma problematik och hon får oxå höra att de e psykiskt.
Hur kan hon o jag ha samma symtom få höra samma saker? Vad är oddsen för att det sitter i vårat huvud då?
Jag anser att både hon och jag blir behandlade som trasch, vi får ingen hjälp och dom skiter i oss, VARFÖR???
Vill dom inte inse att så många gbp operationer faktiskt inte blir bra och att när dom gjort dessa operationer får dom ju oxå ta hand om dom som får alla komplikationer och inte bara blunda för oss, fy fan säger jag...
Jag ska blogga massa i helgen då jag har massa att skriva om mig om henne om oss... att vi vill ha hjälp men får den inte...
Ska kolla med henne om de e okej att jag skriver om henne oxå, jag har ju inte nu skrivit namn eller så i fall hon inte vill men ska kolla upp detta så återkommer jag med våran skrämande värklighet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Läkare brukar tyvärr inte ringa så snabbt, säger de att de ska ringa en måndag så brukar de ringa på torsdagen typ.

tyvärr kan det vara så att de inte kan se ordentligt pga att du inte kunde dricka all kontrastvätska, men då borde de ju kunna hitta på något annat sätt att kolla det på tycker jag.



Tycker det är dåligt av läkarna att bara säga att det är psykiskt, fine om det är det, men då får ju vården skicka dej dit du kan få hjälp, tänk att det ska vara så svårt att då den hjälp man behöver, det är skämmande.

du finns i tankarna hos mej, och jag hoppas du får den hjälp du faktiskt behöver och ska ha.

kramar

2011-02-25 @ 08:06:06
Postat av: Ellinor

Skönt att du har hittat någon att prata med,håller tummarna idag också/kram

2011-02-25 @ 09:53:28
Postat av: anna e

Hej

Jag började läsa på din blogg tack vare en vän som lade ut en länk på fb. Läst i bit tillbaka och jag tänker att du skulle må jättebra av att få en "omstart" i tankebanorna. Inget ont menat.

Jag har själv bollats runt i sjukvården sedan jag var tonåring och fick rätt diagnos först vid 38 års ålder-"allt var bara psykiskt"... men det var EDS.



Min syster är livscoach och gör det även via skype. Hon är duktig. Hon är är även utbildad sjukgymnast, regressionsterapeut. Hon är helt enkelt duktig på att hjälpa. Kolla upp hennes hemsida och mejla till henne och berätta om din sits. DU känner om det är rätt att använda henne som hjälp.

www.evalager.se

Skickar massor av varma kramar och hoppas att den mediala medverkan kan ge dig den hjälp du förtjänar.

För mig blev det så. Men det gick också så långt att media, tv/tidningar blev involverad.

Kram än en gång. anna e

2011-02-25 @ 10:21:54
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0