Fredag hela dagen lång...

Idag har jag haft en *tänk om* dag.
Vissa dagar går det ju lite bättre att försöka få i sig ngt medans vissa dagar funkar inget.
Idag kände jag att jag kanske hade en av de bra dagarna (vilket inte händer allt för ofta) så jag bestämde mig för att försöka med lite mat intag.
På morgonen klarade jag av lite mindre än 1/3 av en lingongrova, vilket jag fick behålla, men det gjorde sjukt ont men jag härdade ut, ibland släpper det o ibland inte, skumt det där.
Sen en riskaka som jag oxå fick behålla =)
Till lunch fick jag i mig ngr gafflar potatismos, men de började göra så ont att jag inte vågade försöka äta mer.
Sen på eftermiddagen försökte jag med lingongrova men fick kräkas, och nu på kvällen fick jag i mig lite sallad, färs och 4 nacho chips och fick behålla det =)
utöver detta så dricker jag ju kaffe o en hel del vatten.

Sen måste jag återigen tacka er för era kommentarer dom betyder nog mer än ni någonsin kan förstå och för första gången på 4år känner jag mig inte längre ensam, missförstå mig inte nu för jag önskar ingen detta helvete, men jag har levt i det tysta och trott att det inte alls fanns många som fått komplikationer eller liknande efter sin gbp operation, man hör ju aldrig det negativa.
Man blir matad om hur bra denna operation är och hur lyckliga alla blir, det får mig att skämmas inte vilja visa mig för jag lyckades inte med min operation, jag lyckades inte bli lyckligare bara för att jag gick ner i vikt, skammen sköljer över mig och jag känner mig bara så enormt värdelös, men men nog sagt om det =P

Ingen har ringt i veckan heller =(
Varje gång mobilen ringt har jag hoppat högt i hopp om att det skulle vara kirurgen som ringde, men inte!
Så denna vecka har jag väntat o väntat på det samtalet, men det kom aldrig =//
Det jobbiga är ju att jag va så taggad att prata med kirurgen om vad jag anser jag har rätt till för vård, vad jag vill att dom ska göra.
Men eftersom samtalet inte kom känner jag mig bara *tom* just nu, men hoppas på nya krafter tills nästa vecka.

Jag har så kloka människor omkring mig, dom är bara så bra.
Och när man lever mitt i allt detta så är det så svårt att tänka klart, att ha en plan för hur man ska gå vidare.
Det är då dom där kloka människorna finns =) som ger mig lite hopp i deras resonemang och hopp!!
Så efter ett samtal med J (hon är sjuksköterska men känner henne pga annat) Känner jag att jag har en liten plan iaf.
Så på måndag ska jag ringa kirurg och begära journal kopior från januari 2007, sen ska det ju bli lite intressant att se vad som händer nästa vecka =P
På måndag sänds mitt inslag på tv4 skaraborg första va nog 6.30, 7.30, 8.30 och även 18.30.
men man kunde också kolla from måndag på www.nyhetskanalen.se/skaraborg 
Vet inte om ja tycker de e jätte spännande att få se sig i tv rutan, haha kommer ju sitta o skämmas i min ensamhet för om jag inte har fel så sägs det att man ser 50kg tyngre ut på tv? ;)

ne ni underbara läsare nu är det dags för sängen och hoppas på att vakna med nya krafter i morgon.
Nattinatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0