Vad har ni fått ordinerat???

Det verkar skilja sig ngt kopiöst på vad man blir ordinerad för vitaminer att ta var dag efter gbp operation.
Olika från sjukhus till sjukhus...
Det jag har utskrivet är:
Kalciopos D
Duroferon
B12 spruta (innan de becozym)
B-vitamin
Omeprazol
Sen va det ngt mer men de står still i huvudet just nu =//
Problemet med mig är att jag utöver dessa tabletter har tusen andra för värk o ångest så jag får prioritera.
Eftersom jag kräks som jag gör är det inget mysigt alls att kräkas efter medicin intag överlag.
Så vad de gäller vitaminerna är det bara b12 sprutan jag tar =( vet att det är fel med vad ska man göra?
Sen magen totalpajja med magsåret bla får jag ännu ondare av järn så jag kan inte ta den.
Så nu är frågan jag har vad tar du efter din gbp operation?
Kram på er alls där ute

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej

otroligt olika över landet men i Uppsala är det bara 2 Mitt val kvinna- vitamin/mineraltablett och B12-spruta var 3:dje månad inget annat. Tex omepraxol ska man bara ta om det behövs enligt dem. skillnaden mot stora delar av landet är att i Uppsal början man äta fast föda redan innan man åker hem. Har funkat toppen på mig. Måste var jobbigt med alla tabletter jag tycker det räcker med de 2 som jag tar

2011-01-23 @ 09:01:50
Postat av: Katja

Hej gumman..



Jag tar Behepansprutan var tredje månad och sen tar jag Kalcipos inget annat behöver jag ta :o)

Men pga ivf:en måste jag ta Mitt Val Kvinna och jag har sett många GBP opade ta den så därför tänker jag nog fortsätta med den sen också..



Jag började äta vanliga mat redan på sjukhuset :o) Eftersom magsäcken så snabbt som möjligt ska vänja sig vid vanlig mat och inte äta flytande och puréer..



Blev opererade av en av Sverige främsta inom detta :o)



Kram!

2011-01-23 @ 19:51:19
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: LInda

Har inte gjort operationen än men ska göra den 17/3.

Efter operationen kommer jag att ta

Kalcipos

Behepan

Tillval- D vitamin

Multivitamintablett

Dessutom första månaden Omeprazol

2011-02-27 @ 12:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0