Jag vill ju leva..

Jag vill ju leva men jag vill inte leva så här.
Har tappat räkningen på hur många gg jag har kräkts denna helg och visst jag får väl skylla mig själv då jag försökt att äta.
Har försökt med sallad, tackos, potatis, mört kött ja you name it.. men inte då.. och det har nu börjat *svida* på ngt konstigt sätt i halsen då det är dags för mig att få upp maten..
Vet ju inte hur många de är som läser denna blogg och som INTE är gbp opererade, men vi som är det har ju ingen magsaft så när jag kräks är det maten som kommer upp och den är lixom inte blandad med ngn vätska vilket gör att det gör ondare att kräkas nu än innan open.
Men vad ska man göra när man ibland får panik för hungern är så stor, det hade ju varit så mkt lättare att strunta i mat om man inte alls va hungrig men så är ju inte fallet just nu.
Sen är det ju den ständiga svimmningskänslan man har, jag tror ju att den ska bli lite mindre bara jag får i mig ngn mat, så fort jag anstränger mig är jag ju livrädd att tuppa av i en hög på golvet och det är ju inte en mysig känsla.
Nu är det ju så att det händer ju lite denna vecka som gör att ångesten är på topp och jag vet inte hur jag ska lyckas att överleva detta =(
Måste komma på ALLA frågor som ska ställas till kirurg på tisdag, och det är bara att hoppas mamma är riktigt taggad den dagen så hon får fram sitt finska humör ;)
Annars kommer man väl åka hem med lika många frågetecken som innan.
Kan oxå ärligt säga att jag inte igentligen vill åka in o träffa kirurgen och det handlar då inte om att jag inte vill ha hjälpen utan att man varje gång blivit kränkt och nonchalerad av dom.
Man sitter där framför kirurgen och känner sig så liten på jorden för någonstans är det dom som sitter med makten i sina händer, anser han nu att de e mitt huvud de e fel på så kommer dom ju inte heller hjälpa mig..
Jag vill ha en plan, att dom ska ha en plan på hur dom ska gå vidare för jag vill inte ha det så här i resten av mitt liv (som då inte kommer bli långvarit) jag vill inte ens ha de så här i ngr år till, det får räcka nu 4år räcker av denna skiten.
Jag vill vara lycklig och framförallt vill jag känna att jag vill leva mitt liv!!!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Skickar en snabbkram idag,vet att du har ett helvete,idag är jag lite ego för ångesten har tagit över idag/kram

2011-03-06 @ 16:18:49
Postat av: askungen

hej



det låter som du äter helt fel saker, du väljer inget lättsmält direkt, prova lite yogourt och flytande former så som soppor.

Vindruvor är ingen höjdare för ngn matsmältning egentligen.

Och saltringar och annat skräp är väl inget att ha?

Kött?

Du skall tugga sönder allt ordentligt, och äta långsamt. Välja bättre mat och lättare mat.

En GBP trodde jag inte kunde spy alls.

Men suck.. trist när det inte fungerar.. Nu vet jag ju inte hur länge sen du opererades men vad sägs om näringsdryck om du nu är så yr och illamående och inte kan få i dig riktig mat?

Bara en fundering.

Strunta i grönsaker och frukt och svårsmält och fullkorn och fibrer. Sådant sabbar våra magar...

:(

Men det är bara att göra det bästa av det hela.

2011-03-07 @ 22:42:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/ukmmm
Postat av: Birgitta

Hej!

Är inte opererad,men har en tanke ändå: För många överviktiga är det just deras omåttliga hunger som får dem att "överäta". Om hungern är kvar efter en operation blir ju tillvaron olidlig... speciellt om man får problem med att äta över huvud taget. Är detta inte viktigt att informera alla om som står i kö för en op? Trodde att hungern minskade om magsäcken blev mindre...

2011-03-11 @ 13:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0