Lisa.

Igår pratade jag med en underbar tjej som heter Lisa för första gg på telefon.
Vi har mailat rätt mkt med varandra och hon tog kontakt med mig efter att jag va med på lokalnyheterna.
Igår när vi pratade så i mkt av det hon säger kan det lika gärna va jag som sagt.
Vi två igentligen främande personer har en så skrämmande lik livs situation, och hur i helvete ska det kunna vara psykiskt då?
Allt jag fått höra har hon oxå hört, hon har iaf åkt in till kss och försökt få hjälp men gång på gång blivit hem skickad.
Jag hoppas hon vill dela sina journal kopior med mig för hennes historia gör att man blir så rädd för hur faktiskt vården fungerar på kss, och om jag får ta del av hennes journaler och med hennes samtycke ska jag starta ett krig utan dess like.
För hur det än är och hur konstigt det än för er kanske låter så har jag så mkt lättare att kämpa för ngn annan än mig själv, men jag har bestämt mig att kss är under all kritik och måste anmälas.
För om inga anmälningar kommer in kommer dom ju hålla på som dom gör och det är fan inte okej!!!
För att få fram ngt exempel om Lisa nu då så kan jag gå så nära som i fredags då gick hon till vct på morgonen för hon hade så sjukt ont och kräktes och mådde illa, dom skickade henne akut med ambulans till KSS där gjorde dom en röntgen.
Då vill dom lägga in henne med dropp och alvedon och vid detta laget har varken hon eller hennes man fått veta vad röntgen visade.
Men denna gång ville dom inte ta ngr chanser så Lisas man såg till att hon skulle bli utskriven för att åka till sahlgrenska akutmottagning, och då får när dom vill att hon ska bli utskriven får dom veta att röntgen visade misstänkt tarmvred pga svullen tarm!!
OCH DOM VILL LÄGGA IN HENNE MED DROPP O ALVEDON, VA FAN!!!!!! DET E JU FARLIGT MED TARMVRED!
Iaf så kör Lisas man ner henne till sahlgrenska där görs det en ny röntgen som desutom visade en eventuell blindtarmsinflamation!!
Återigen, hur i helvete kunde KSS ha missat det?!!!
Hon har ont och hon kräks hela helgen får sms av henne på söndagen då hon väntar på ronden för att få veta vad som ska hända.
Hon blev iaf skickad på operation på söndagen för att dom skulle kolla blindtarmen.
Det slutade med att dom opererade bort blindtarmen och fixade en hel del sammanväxtningar som var.
Och i allt detta så ville vårat underbara (sagt med ironi) KSS bara lägga in henne med dropp o jävla alvedon!!!!
Fan vad arg jag blir!!!
En annan gång när hon oxå sökte akut så skickade dom hem henne igen för det va ju enligt dom antagligen psykiskt *MORR*
Väl hemma känner hon att ngt faktiskt är alvarligt fel och åker ner till sahlgrenska där det blir akut operation pga tarmvred!!!
Bra gjort av KSS Jippi verkligen!!!
Hade hon inte åkt ner utan trott på det dom sagt att det satt i hennes huvud och stannat hemma hade hon med störst sannolikhet dött!
Är det vad som krävs????? Att folk ska vara tvugna att dö innan det händer ngt?!
Vad ger KSS rätten att säga till personer (mig o Lisa) att det troligtvis är psykiskt
, vad ger dom rätten att kränka ngn på det viset? Tror dom på fullaste allvar att dom är ngn högre makt, ser dom sig som gudar?
Och vi då som har drabbats av all skit man nog kan drabbas av efter en gbp operation, måste ju på ngt vis försöka förlita oss på läkare, på sjukhus...
Tro på att dom gör det som står i deras makt för att få oss att få bli bra.
men är det så????? NEJ!!!
Ngt måste göras och det måste göras nu! eller iaf snart för det får inte vara så här och jag blir så jävla arg.
och inte nog med det utan även i Lisas journaler har dom INTE skrivit i när hon har ringt dom, och inte heller är allt sant utan dom får henne att framstå som en psyk sjuk patient som hittar på m.m m.m m.m
Allt för att dom ska framstå som ngr jävla helgon!
Samma va det ju i mina journaler, inte ett samtal jag gjort står med, inte hur jag ringde gång på gång till Kss samt sjukhuset i lidköping för att ta reda på var, hur och när jag skulle få göra min bråck operation.
I mina journaler framstår jag som en patient som inte vill ha hjälp att jag är omöjlig på alla sätt o vis, att jag inte kommer dit då dom kallar mig och inte heller svarar när dom ringer.

ALLT E BARA SÅ MKT BULLSHIT SÅ MAN BLIR MÖRKRÄDD!!!!

Men jag är så glad och lättad över att Lisa tog kontakt och att hon orkar och vill vara min vän.
Nu har vi iaf varandra, vi förstår exakt hur den andra har det, vi lyssnar och finns och som ett plus i kanten bor vi ju inte så långt ifrån varann så jag hoppas på att få besök av denna underbara mäniska så fort hon orkar och vill!

Nu Lisa är det Banne mig våran tur att få hjälp, att få börja leva!!!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Braaaaa Linda!kram

2011-03-01 @ 15:52:14
Postat av: Elwynn!

Men va i helvete syssla den "Vackra" KSS med :( det är ju skrämmande,tarmvred är ju livsfarlig och kan döda o de lägger in henne med alvedon o dropp,alltså man blir ju mörkrädd så man måste skratta.

Till er två tjejer Lisa & Linda stå på er! Kämpa även fastän orken och energin e borta! ni ska veta att ni inte är ensamma <3

Kramar Linda

2011-03-02 @ 02:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0