Uppdatering om mig o min kropp

Ska nog börja med att säga att jag har haft rätt i ALLA år det har varit ngt fel och det har inte alls varit psykiskt!!
Detta får mig att bli väldigt ledsen oxå för frågan är om man hade kunnat gjort ngt tidigare för att förhindra hur jag mått o haft det de senaste åren?

Dom öppnade upp och plocka ut allt i buken, dom fixade sammanväxter på tarmarna men dom gjorde även om dom 2 kopplingarna så man kan säga att dom gjorde om gbp operationen, för dom kopplingarna gjorde att passagen inte va så bra!!! Så nu är det flyt som gäller i mat väg för att sen ha pure ngr veckor...


Men som vanligt har jag inget hopp på att ngt ska bli bättre och det kan nog va bra för då blir jag inte så sjukt besviken.

Tiden på KSS då, ja jag vet inte vad man ska säga riktigt och som alltid stöter jag på personal som tydligen har ngt tvång att vara otrevliga och oförstående.
Ena dagen när jag skulle ner för att röka tog jag som vanligt rullstolen då ångesten sitter på balansen och att ramla eller rycka till som nyopererad är ju ingen hit så det va bättre att ta de osäkra före det säkra.
Då kom en ur personalen och frågade först om det va ja som varit med på kalla fakta och ag svarar ja..
Sen frågar hon om jag har så ont att jag inte kan gå, och jag svarar att jag har väldigt ont men kan gå fast tar stolen pga ångesten, hennes svar till det blir.. jaha men då har du kanske inte så ont som du tror utan det sitter i ditt huvud!
Va fan ger henne rätten igentligen? knäckt åkte jag ner till rökrummet o satt där ett tag då ja kände att ja inte vill åka upp till avd igen efter hennes kommentar.

Men tillslut får ja ju åka upp igen och eftersom jag har haft ryggbedövning hade jag nu kateter ett extra dygn efter att ryggbedövningen togs bort.
När ja kommer upp på mitt rum o ställer mig upp känner ja att de rinner lite på mitt ben så ja ringer på klockan och efter en stund är det givetvis hon som kommer som haft kommentar innan, jag berättar vad som hänt o hon frågar om ja fastnat i ngt vilket ja inte hade.
Hon säger att hon ska spola rent o så då ber jag henne ta bort den i stället för den skulle ju ändå bort nästa morgon.
Då får ja ett utlägg om att dom brukar inte vilja ta bort den på kvällen pga att patienten måste kissa inom 8tim osv osv, men jag vill ändå hon ska ta bort den o då går hon o rådfrågar och kommer tillbaka o säger att dom gör ett undantag o tar bort den.
Jag säger då att hon får hämta ngt plast för ja vill ju inte lägga mig i sängen så de kommer kiss där när jag ska sova där sen, men det va tydligen för jobbigt så jag fick stå när hon tog bort den.
Jag ber då oxå om handduk så ja kan duscha eftersom man inte va fräch efter detta hon ska då gå o hämta.
Kan upplysa om att jag vid detta lag stått väldigt länge o det gjorde sjukt ont i min mage =(
Det tar henne 15-20min att komma med en handduk!!! så där stod ja o väntade med mina smärtor men som vanligt får tydligen personalen betee sig hur som helst, blir så less, man är så utlämnad och beroende av dom =(

Jag har så ont hela tiden =(
försöker äta så ofta man ska o de e flytande, men blir så illamånde varje gång.
man ska ju försöka äta ca 1dl flytande men ska va glad om ja klarar en halv..
Så maten är en kamp utan dess like........ djup suck

Så här ser  op såret ut 6dagar efter operationen riktigt fint så kan kan nog inte tro att man har så sjukt ont

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej!

Dåligt bemötande på KSS :O/ Och behandlingen av dig som människa ju!

Kram!

2011-03-28 @ 12:54:23
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Eymy

så där var dom verkligen inte när jag var där för samma sak. känns rätt otroligt att någon med vilje skulle vara otrevlig.. kan inte vara så att du misstolkade situationen ?

2011-04-11 @ 21:11:15
Postat av: malin

förlåt jag säger detta. Jag vet att du blivet illa bemött osv. och det är fel, de ska bemöta dig väl och med respekt. men detta att de inte ville dra katetern på kvällen. Vi inom vården har det så. vi drar helst inga katetrar på kvällen, just för att patienten måste kissa inom några timmar och gör den inte det måste vi åtgärda det med ny kateter osv. och på natten är vi lägre styrka och har svårt att hinna med. MEN även att patienterna skall/vill sova, men måste upp och kissa .



sen detta med att du fick vänta en stund på en handduk. Du vet inte vad som gjorde att det tog tid. kanske var det ngt som var tvungen att prioriteras? Du hade ju ett val, du kunde sätta dig ner, du behövde ju inte stå och vänta eller hur och var du lite blöt efter Kateterdragningen, kunde du ju torka dig elelr tvätta av dig lite med lite papper, i väntan på handduken och satt dig ned och väntat.



jag förstår du vart med om mycket och att du inte är nöjd med det, det skulle jag inte heller varit. Vissa saker som du vart med om är helt fel och väldigt sorgligt och beklagligt att det blev så. vissa saker handlar lite om din inställning med faktiskt, men så är det för oss alla. och jag förstår att inställningen blir mer negativ ju mer man är med om.



du är inte nöjd med KSS och då kan du göra ett val att söka vård någon annanstans, vi har fritt vårdval .



va rädd om dig



2011-04-19 @ 21:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0