Morgon tankar....

Eftersom min kropp inte alls fungerar på det sätt jag vill så måste jag alltid göra lite saker då och då, medans andra kan tex göra en storstädning på en dag måste jag dela upp det på ngr dagar.
idag ska iaf köttbullar rullas inför julen, och återigen kan jag ju påminna er om att jag faktiskt hatar julen.
Men den kommer vare sig jag vill eller inte.
Och mina barn längtar efter julafton, vilket jag kan förstå.
Jag kan tycka det ska bli mysigt att ha mamma och min syster här då det inte är så ofta längre som vi är samlade.
Det jobbiga kan vara att jag ser på min storasyster hur vidrig hon tycker jag ser ut nu, hon tittar på mig beklagande som om jag hade en sjukdom som jag så småningom ska dö i ( och visst utan mat så gör jag väl det snart)
Man ser att hon tycker jag ser osmaklig ut, med all rätt iof.
Hon menar absolut inget illa och jag vet att hon älskar mig men hon är ju som de flesta andra vana att se mig med ett annat utseende.
Hon och mamma är nog oroliga på sina egna sätt, och jag vet att dom finns där när jag behöver det och jag älskar dom högt för det <3
ångesten inför julmaten, godiset kommer krypande mer dag för dag....
Jag vet ju hur det kommer bli och hur jag inte vill att det ska vara, men tyvärr kan jag inte styra det...
Ju mer jag funderar på hur dålig jag faktiskt är, när jag tittar på provsvar och ser intygen från läkarna så klarnar det mer och mer...
Hur dålig jag än må vara psykiskt, hur jobbig min agorafobi än är så måste jag nog hitta ett sjukhus i sverige som kan tänka sig att ta sig an mig som deras patient.
Så den dag min mamma går i pension, då jag vet att hon kan vara här och ta hand om barn och djur, den dagen tar jag min make och söker vård någonstans....
För detta fungerar ju inte... och tiden den går och går och min kropp tar mer och mer stryk =(

Jag fick en förfrågan om näringsdryck...
Jag har provat miljoner såna men jag får dumping sen kräks jag, grejen är det att jag har inte svårigheter att tugga och svälja jag har svårigheter att få det att vilja stanna kvar i magen...
Så i vilken form jag intar födan spelar absolut ingen roll för det kommer upp ändå =(
Men jag "ulkar" aldrig och får heller inte kväljningar utan när det är dags så får jag springa till toa och jag behöver bara gapa så kommer det =(
Man kan väl säga att det är som exorcisten, man kräks rätt ut ;)

Ne ni nu ska jag bädda alla sängar och plocka undan för att så småningom börja med köttbullarna...
Hoppas ni alla har en bra dag där ute och ni är ett helt gäng jag tänker på dagligen...

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej

Har följt din kamp här och förstår att du har det extremt jobbigt. Jag har ändå funderat på en GBP eftersom jag lider av fetma. Jag antar att du aldrig skulle rekommendera en sådan operation till någon? Mvh Maria

2011-11-29 @ 13:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0