Då va det lördag igen....

Som jag skrev i går så funderade jag på att äta lite gurkstavar och dipp, vilket jag gjorde.
Jag och maken kollade på film och hade det mysigt, barnen somnade tidigt, sonen är ju fortfarande sjuk.
Jag va så mallig för det kändes som om det gick så bra att äta gurka, gud va lycklig jag va över det tills jag går och lägger mig och känner att det inte alls fungerar..
Går till toa och mina gurkor kom upp =( fan.... så då lipa jag lite igen.... hopplöst verkligen.
För var dag som går blir jag mer orolig för hur jag mår och ibland försöker jag att inte tänka på hur det är för det bryter ner mig psykiskt, vilket är tufft.
Det som oxå är väldigt jobbigt är smärtorna jag har i mage/tarm områdena, jag svullnar ju så sjukt mkt och det värker som fan, och det är knappt så man kan nudda magen då för jag blir så öm...
Undrar återigen om det har med bråcket och nätet att göra? Kan det gå upp?
Man hade behövt utbilda sig till läkare så man kunde ta hand om sig själv och veta vad allt beror på, för dom som är utbildade verkar ju inte alls vilja hjälpa...
Har börjat med omeprasol igen, en tablett om dagen, funderar på du som opererade dig för 13de gången du skrev att du åt maxdos omeprasol vad är maxdos på omeprasolen?
Kan ju hoppas det ska lindra lite...
Men jag har så svårt att svälja tabletter, men kämpar på.
Har även börjat försöka få i mig lite järn tabletter + mitt val kvinna, men de är inte alltid det får stanna kvar utan jag kräks upp det och det finns inge vidrigare än att spy tabletter det smakar verkligen apskit...

Ne nu är det dags att ta tag i lite sysslor....
Ha en mysig lördag där ute....

Kommentarer
Postat av: ansepanse

jag ramlade in här genom en annan blogg jag följer, jag kommer ihåg dig från programmet som du var med i och jag har ofta tänkt på dig efteråt och undrat hur det har gått för dig, jag som trodde att allt skulle ordna upp sig för dig med en ny operation, men det har alltså inte blivit så? nej, sådana där viktoperationer är verkligen inte bra egentligen, det kan ju liksom bli så fel

styrkekramar skickar jag dig - har som sagt var ofta tänkt på dig efter programmet i tv, tyckte så synd om dig då och tycker synd om dig nu också

2012-02-04 @ 11:23:24
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: ansepanse

Sv: ♥ kramar

2012-02-04 @ 12:34:38
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Heidi

Hej,

jag har läst lite i din blogg tidigare men har inte kommenterat. Det gör mig uppriktigt ledsen att läsa det du råkat ut för men på något sätt är det svårt att ta in det när man själv lever med rädslan att något ska gå fel hel tiden (trots att det mesta gått bra för mig hittills). Det är som man inte vill veta liksom. Jag är ledsen för det och hoppas verkligen att det blir bättre och att du får hjälp snart.



Jag inser när jag läser dina ord att jag är otroligt otacksam egentligen...

2012-02-04 @ 14:01:02
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Katja

Det ääär så orättvist allt.. Jag kan ta halva din skit..så du kan äta lite fredagsmysmat.. Allt handlar om att äta & det ska va socialt & mysigt. Mysig middag för två mm.. ditt liv är ju vad jag förstått ett rent helvete. Jag kan svälja massa tablettter på en gång oxå. 1 mitt val kvinna, 1 paraflex, 1 vehepan, 1 sertralin, 2 alvedon o 1 oxynorm. Allt ihop på en gång till ett stor klunk vatten. Sjuuukt att det är så olika, så jävla orättvis.. önskar jag kunde ta hälften av dina besvär <3

2012-02-04 @ 14:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0