En liten sak till...

Ofta fått frågan att eftersom jag kan äta isglass så borde jag ju kunna frysa in annat och äta på samma sätt.
Dessvärre är det inte så enkelt.
Den enda isglassen jag kan äta är sån där saftis som man fryser in själva och sen klipper man av ena ändan, dom heter swipper.
Ingen annan isglass funkar, och av swipper glassen kanske ja kräks 3 av 10 gånger bara =)
Näringsdryck i olika former kommer upp så det hjälper inte att de är flytande heller.
Jag har en psykolog kontakt och jag bad henne göra utvärderingar ang ätstörning av olika form så det gjorde hon och tyvärr uppfyllde jag inte en enda av dom kriterierna så då börja jag lipa för det, hon undra då varför jag grät och jag sa att om jag hade haft en ätstörning då hade jag fått hjälp nu står jag här ensam utan hopp....
Så nope ingen anorexia här.....

Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Hej!



Nu är jag tillbaka på MOOOLLYS igen, med nya och fräscha idéer så som LIVE CHATT!



Kika jätte gärna in och se vad du tycker :)

Önskar dig en fortsatt fin helg. KRAAAM

2012-02-04 @ 23:26:47
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har en del funderingar när jag läser din blogg.

Varför dricker du inte någon näringsdryck, jag vet att du skriver att du kräks av dem, men om jag förstår det hela rätt får all mat dig att kräkas, vore det inte smidigare att dricka näringdrycker så att din kropp hinner plocka upp någon näring innan det kommer i retur och att kräkas vätska är ju inte lika otäckt som tuggad mat.



Jag tycker det är så dåligt att sjukvården där du är vägrar ta tag i dina problem, man kan ju bli mörkrädd för mindre, men samtidigt undrar jag varför din psykolog inte gör något för dig, hon måste ju se hur du mår och att allt inte står rätt till.



Och din man vad gör han, kanske är det mest så att du utelämnar honom från din blogg, men jag får inte direkt känslan av att han slår knut på sig själv av att försöka hjälpa dig, hade jag varit din man hade jag kontakat varenda sjukhus i sverige för att hitta en läkare som är villig att hjälpa och sen se till att du kommer dit, jag har läst om dina socialaproblem, men jag förstår inte hur din man kan sitta och se på när hans fru på ett långsamt sätt tar livet av sig själv.



Och det är skrämmade att varken sjukvård eller psykvården där du bor gör något åt dina problem.



Jag hoppas att du får den hjälp du så väl behöver.

Men jag tror inte detta är något du kan klara själv.

2012-02-05 @ 10:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0