Kommentar..

Danielas Lchf-Liv   om Ååå vad roligt detta är, jätte skoj....*morr*:
Du nämner din underbara familj och dina vänner, varför hjälper inte dom dig?
En mini-pc är ju inte så dyr, du kanske får skippa att baka och färga håret?
Hälsan kommer före ALLT och om du är döende så borde ju dina närmsta hjälpa till i första hand?


Hej.
Vet inte om du nyss börjat läsa bloggen?
För som sagt alla hjälper mig så gott dom bara kan.
Min mamma sa ju upp sig från sitt jobb och tog ut förtidspension ENBART för att vara hos mig och hjälpa mig med hem och barn och följa med mig på möten med vården osv.
Min syster hjälper så gott hon bara kan, samma med min make.
Jag gör nästan aldrig ngt för mig själv så jag ville färga håret i hopp om att se lite frächare ut, det kosta mig 50kr och visst ja hade kunnat lägga de på en mini pc men jag ville verkligen frächa upp mig lite...
Anledningen till att jag bakade semlor va för jag tyckte mina goa barn skulle få fika med ngt gott annars bakar jag mest bröd vilket blir så mkt billigare än att köpa färdigt bröd.
Ingen av oss har en massa pengar så alla hjälper till med det dom kan och givetvis hade det funnits pengar hade jag fått det till en mini pc, absolut, och då hade jag ju inte skämt ut mig på det sättet att jag la ut ett konto för bidrag till en, det är ju inte så skoj att berätta för hela världen att man inte fått pengar av Försäkringskassan på 2år och att man får vrida och vända på varenda öre =( 

Kommentarer
Postat av: Danielas Lchf-Liv

Okej, man prioriterar olika.

Jag skulle inte riskera min hälsa, och jag skulle kunna sälja halva mitt hem om jag så skulle behöva det för att få hjälp.

Jag har vänner som suttit i skiten ekonomiskt och allt handlar om prioriteringar.

Hämtmat/hyra film/färga håret, det spelar ingen roll vad det handlar om.

Det hjälper inte att se fräschare ut om du inte får hjälp från sjukvården, din insida och ditt liv är väl det viktigaste?

2012-02-08 @ 11:53:03
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Nu sitter jag verligen å blir riktigt förbannad.. På ren svenska..

Du "Daniela" vet nog inte riktigt hur det ligger till med Linda.. Att hon kostade på sig 50 kr till hårfärg är något hon gjorde ihopp om att kunna på något sätt åtmindstånde känna sig LITE piggare, frächare, gladare, och "kvinnligare" Då känna sej som en FRU till sin älskade MAN.. Detta lilla är otroligt STORT för Linda..

Och sen sälja delar av sitt hem.. Jo, det kan man ju oxå göra.. Men då ska det ju finnas något att sälja utav oxå.. Eller har jag helt fel???

Daniela.. Tycker du ska sätta dej och endera läsa dej igenom hela Linda´s blogg.. Och sen kan du ju försöka sätta dej in i hennes LIV..



Linda.. Du är värdefull.. Jag skulle önska jag kunde göra något mer för dej i nu läget..

Jag finns här för dej.. Ring, sms, maila mej så ses vi en dag..

Du är verkligen en otroligt fin människa som sliter för dej, familjen, din mamma, din syster, de få vänner du har..

Linda.. DU ÄR GULD VÄRD.. KRAMEN..

2012-02-08 @ 13:56:40
Postat av: Felicia

Daniela: Linda vill ju också känna sig som en levande människa. Jag kan tänka mig att det känns oerhört bra för henne att färga håret och baka semlor, just för att det är en sån grej som en frisk människa gör. Och det kostar inte mycket att baka semlor eller att färga sitt hår, så hade hon lagt pengarna på att spara till en mini-pc hade det ändå inte gjort någon större skillnad.

2012-02-08 @ 18:20:55
Postat av: Danielas Lchf-Liv

Marie-Louise och Felicia:

Jag vet inte hur ni funkar men skulle jag bli så sjuk och dålig så hade mina prioriteringar ENDAST handlat om att bli frisk.

Jag skulle inte gå och må dåligt och ha ont i flera år/månader och jag skulle defenitivt inte behöva en endaste materiell sak innan jag blivit frisk.

Och handlar det om "trygghet" så sitter problemet djupare och det behövs ingen kirurg för att reda ut det, det behövs en psykiatriker.

Förlåt om ni tar illa upp men om man är döende så är det enda som är viktigt att bli bättre.

2012-02-08 @ 18:40:47
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.com
Postat av: Danielas Lchf-Liv

Och Felicia: Du skriver att det inte hade spelat någon roll om hon lagt pengarna till pc:n, men i ett tidigare inlägg skriver hon själv att till och med 10 kronor är ett tillskott i kassan!?



Hur tänkte du?

2012-02-08 @ 18:42:45
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.com
Postat av: Marie

Daniela: Gå och spola ner dig! Jag blir så jäkla förbannad på hur du kan komma här och yttra dig om en sån sak som att Linda bakar och färgar håret?! Lite medmänsklighet eller? Annars behöver du inte ens vara här.



KRAM TILL DIG LINDA!

2012-02-08 @ 19:04:50
URL: http://maarey.bloggplatsen.se
Postat av: Anita

Att få unna sig något, t.ex en hårfärgning, när man mår dåligt kan få en att må lite bättre, och därmed vara ett steg mot att bli frisk, eller, som i Lindas fall, att orka kämpa några dagar till. Personligen älskar jag att baka när jag mår dåligt för då fokuserar jag på annat än det som gör mig nere. Bara för att man är sjuk kan man inte sluta göra saker man tycker om, för då får man till slut inte längre något att kämpa för.

Att baka semlor till sina barn kan också hjälpa barnen att klara sig bättre genom en svår period, att ha en sjuk mamma är fruktansvärt, och då är det viktigt att ibland se att mamma kan göra saker som andras mammor gör och att hon inte bara sitter och försöker få tag på läkare hela dagarna.

Att ha blivit illa behandlad av sjukvården tidigare gör att man känner sig otrygg, och behöver en extra trygghet i form av en länk till omvärlden, till exempel en bärbar dator som är tillräckligt lätt för att en undernärd person ska orka bära med sig den så att hon kan meddela världen direkt om hon blir behandlad fel.



Linda: Kämpa på och fortsätt att unna dig saker som får dig att må bättre, det är viktigt med allt som kan få dig att må det minsta lilla bättre. Försök att inte bry dig om folk som klankar ner på dig. Jag vet att det är jättesvårt, men det finns också folk som, trots att de aldrig träffat dig, verkligen bryr sig om dig efter att ha läst din blogg. Du skriver så gripande och ger så oerhört mycket av dig själv att man verkligen blir berörd, och jag fattar inte hur folk inte kan bli det.

Fortsätt inte med bloggen om den får dig att må dåligt, men lägg inte av bara för att några få människor är dumma i huvudet om du känner att bloggen kan vara en kanal till att få må bättre en stund. Återigen: jag hoppas att du snart får må bra igen. Jag tänker på dig och hoppas att du ska finna styrka att fortsätta kämpa trots att det är tufft

2012-02-08 @ 19:51:41
Postat av: Danielas Lchf-Liv

Marie: Du och alla andra missade hela poängen!

Läs en gång till VAD jag skriver, jag skriver att man ska prioritera sin HÄLSA framför allt annat.

Och då handlar det om att bli frisk, eller?



Visst är det synd om Linda, jag har inte sagt något annat.

Men istället för att fokusera på en laptop så borde VARJE människan fokus ligga på att bli frisk???



Eller har alla vi som reagerat på detta fel?



Min kompis fick en dödlig cancer, och tro mig hon gjorde allt för att bli frisk och sket totalt i allt annat.

Man gör så om man är "frisk".

2012-02-08 @ 19:51:58
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.com
Postat av: Milla

Till alla som kommenterat: Har läst alla kommentarer här och alla uppfattar/ser saker på olika sätt. Jag kan hålla med både Daniela om vissa saker men även alla ni andra som förvränger det hon menar.



Till Linda: Kämpa på! VAd skönt att mor din ska kontakta andra sjukhus nu, det är inte en dag för tidigt tjejen! Malmö och Lund ska vara bra. Jag önskar er all lycka! Jag ska hålla alla tummar och tår för er i morgon och hoppas på att ni stöter på någon vettig sjukvårdspersonal som lyssnar! Krams

2012-02-08 @ 22:12:06
Postat av: Catrine

Daniela: Jag förstår hur du tänker, men det här har ju pågått under så lång tid. Då måste man få leva ett så normalt liv det går emellanåt och unna sig småsaker i vardagen. Ingen orkar med annars.

2012-02-09 @ 08:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0