Varför ska allt vara så svårt och ta sån tid?

Igår va allt bestämt var min mamma skulle ringa och vad hon skulle säga.
Vi hade en plan och kunde inte annat är verkligen hoppas på att allt skulle funka och att det skulle gå undan.
Men shit så fel vi hade, alla!
Det började med dagen innan att jag kontaktade patientnämnden via mail för att få råd och vägledning hur vi gör för att få vård, jag skrev en kortfattad del av min historia och hänvisade till min mammas mobil då det är hon som får ta samtalen med allt och alla för jag fixar inte det.
Fick ett mail tillbaka att hon skulle vara borta tors och fre men kom tillbaka på måndag hon undra även om hon fick prata med sina kolleger i nästa vecka, absolut svarade jag...
Nu kommer inget på den punkten hända innan tidigast slutet av nästa vecka =(
Sen började mamma ringa runt.
Första stoppet va ju sahlgrenska då större delen av era kommentarer faktiskt rekomenderar dom så då tänkte vi att det måste finnas ngt bra med det sjukhuset.
Jag gick in i detta med att mamma skulle ringa i hopp om att jag faktiskt skulle få komma dit och bli inlagd för dropp då jag eller alla vi vet att jag måste ha det snarast.
Men varför jag trodde det skulle vara så enkelt att komma till ett sjukhus det vet inte jag för shit va fel jag hade.
Kanske va det den där sista gnutten hopp man hade att man inte skulle behöva kämpa så in i helvete utan det skulle vara en självklarhet.
För att få komma dit måste jag skicka dit en remiss antingen från vct eller kirurger eller en egenremiss och när dom mottagit den ska den läsas av deras läkare och dom ska ta ställning till om jag får komma dit... *djup suck*
Och när man tänker efter så förstår man ju det oxå men jag är så desperat efter hjälp nu, och att det ska skickas papper och så gör ju att det drar ut på tiden, vilket jag tycker är så jobbigt för jag vill ju ha hjälp nu inte om flera veckor..
Iaf så ringde mamma smärtklininken för vi tänkte att den läkaren kanske kunde/ville skriva remiss dit, då va han inte där men mamma kunde få en teletid nästa vecka, vilket inte är någon ide då vi ska dit nästa vecka och kan lika gärna ta de då.
Så summan av hela historien är att jag fortfarande sitter här, fortfarande ingen hjälp och fortfarande igentligen ingen plan...
Kräktes lika mkt igår som dagen innan och dagen innan det.... smärtorna lika vidriga och tårarna fortsätter oxå att rinna....
Welcome to my fucking life!!!...................... fail............................

Kommentarer
Postat av: Mia

Funderar på en sak, en vännina i Karlsborg får dropp på vårdecentralen. Kan du inte höra med vc i Tibro om dom åtmindstode kan vätska upp dig medans du väntar på mer hjälp? Stå på dig.

2012-02-10 @ 08:19:24
Postat av: Marie-Louise

KRAM KRAM VÄNNEN..

Jag hoppas verkligen att allt kan få en lösning.. Du måste ju på något sätt få dropp för både näringsbrist och vätskebrist..

Vet inte, men om man åker till något sjukhus/akut mottagning och ser till att DU mår skitdåligt..

Då borde/måste de väll ta in dej och se vad som är fel.. Om inte så måste de ju i det läget upptäcka att du har vätske/närings brist och låga värden.. Det MÅSTE gå att lösas på något sätt..

Tidning/TV/ vore kanske något att ta med.. Att hamna i medierna för att man INTE tar in en så dålig patient vore väll en SKAM för SJUKVÅRDEN-..

Vad tror du?? Ska vi göra något så drastiskt??

Har en vän med lite kontakter och massa ideér..



SES på fika idag.. KRAM KRAM VÄNNEN

2012-02-10 @ 09:50:52
Postat av: Jenny!

På det viset hade jag oxå fått vänta! Du måste åka in akut för du är ett akutfall! Åk in när det är som värst så dom ser ont du har o hur uppblåst din mage är. Därifrån läggs du in på avdelning när du e i så dåligt skick.....

2012-02-10 @ 11:01:22
Postat av: Lisbeth

sänder över massor med <3 styrkekramar <3 det borde ju bara vara att åka in, så får de ta över... Hoppas du får den hjälp du så väl behöver, klart du måste baka semlor till barnen och färga håret, lite positiva saker måste man ha för sig själv och familjen trots man inte har så mycket pengar...

2012-02-10 @ 12:11:48
URL: http://minresamot.blogspot.com/
Postat av: Catrine

Ta med dig din mamma och åk in akut var som helst så att du får vätska i dig. Det blir ingen långsiktig lösning, men du kan inte gå så här i flera veckor. Stå på er!

2012-02-10 @ 12:44:36
Postat av: Fetto Fettsson

Hittade denna bloggen. Kanske kan ni ha erfarenheter att dela med varann? Olika tips o råd kanske? Ja, inte vet jag men här kommer länken i alla fall:



http://gastricbypass-operation.blogspot.com/2010/06/aftonbladet-kropp-halsa-sok.html

2012-02-10 @ 18:25:49
URL: http://minustjugokilo.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0