En ny dag...

Idag ska min mamma ringa Kirurg mottagningen för att återigen förklara att det inte fungerar att dricka kontrast, hon skulle även fråga detta med om nätet kan släppa...
Igår va jag på riktigt livrädd, som ni vet är ju min stora fasa att helt plötsligt vara tvungen att söka akut till KSS och att det skulle bli aktuellt med en ny operation på det sjukhuset.
Svullnaden över magen ville inte ge sig igår och jag hade så ont, det blev bättre med smärtan efter en spruta men magen va som en ballong ändå.
Idag är jag inte svullen inte än iaf.
Funderade på om det hade med att göra att jag försökte äta igår?
Jag smakade på lite soppa = Kräktes
Fil och flingor = Kräktes
Smörgåsrån = Kräktes
Isglass = funka
Kaffe = Fungerade vissa gånger andra kräktes jag.
Vill bara tillägga att jag HATAR att kräkas och efter varje gång rinner tårarna som fan och allt känns så sjukt meningslöst.
ofta undrar jag hur länge jag kommer orka och hur länge min kropp kommer att fixa detta?
Jag är fullt medveten om att det inte är alls bra och jag vet att många av er tycker att det ska vara en så enkel sak att bara åka in till sjukhuset, men ni som varit med från början vet ju varför jag fortfarande är hemma.
Så jag behöver inga pekpinnar för jag vet...
Önskar livet vore annorlunda...............

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Hualigen.. Lider nått så grymt med dej..

Säg till ifall du vill att jag ska köra dej.

Jag önskar så att jag kunde fixa en liten underbart lätt liten laptop som du kunde ha med dej vart du än är.. Jag mår så dåligt av att DU inte kan få må gott.. önskar man kunde fixa vissa saker själv hemma.. Anser att stora sjukhus skulle vara rädda om sitt rykte.. Men KSS har väll troligen fullt upp med att STÄDA.. Det har man ju sett på nyheterna. Skitiga toaletter, skitiga salar, golv. mm Men vad gör det?? Viktigast är väll ändå att VI patienter inte blir fler.. Önskar det gick att få en läkare som tar sitt ansvar.. Vore man ett DJUR så skulle VETRINÄREN göra ALLT.. Liksaå vi djurägare.. VI skulle dömmas för MISSHANDEL om vi lät våra djur lida på det sätt DU gör.. Vätskebrist, näringsbrist, värk osv.. NEJ.. Nu är det dax att få tillbaka våran LINDA.. KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM

2012-01-31 @ 08:30:43
Postat av: Marie MH

Hej, kom med ett förslag bara.. kanske har försökt men tänkte att du sa att är så uttorkad och isglass fukar bra.. får idén efter ngt vi köpte i USA till barnen när de är uttorkad kan man ge typ resorb (där heter det pedialyte) men de har det i isglass form.. Du skriver att det brukar går bra med isglass kanske du kan prova göra egna isglass med resorb så att du ialla fall får lite elektrolyter i dig..

2012-01-31 @ 12:38:15
Postat av: Anonym

2012-01-31 @ 14:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0