Jag gör ju lika mkt som alla andra, men jag kan inte äta =(

Ibland slår det mig att jag gör saker som alla andra men skillnaden på mig och andra är att jag inte kan äta, eller ja jag kan äta men jag får inte behålla det.
I vissa papper från vct står det att jag har sväljsvårigheter men det stämmer ju inte, jag kan svälja utan problem, problemet är att få behålla det.
Jag står dagligen och lagar mat till min familj, och jag bakar bröd.
Ibland är det tufft att stå i köket för jag vet att jag inte kommer få njuta av varken mat eller det som bakas.
Idag har jag gjort köttfärslimpa och potatismos, och har jag tur kan jag iaf äta lite mos och få behålla det.
När jag bakar är det verkligen ingen ide att smaka på brödet för då får jag kräkas sen, och jag får ju så ont så det är inte värt det.
Då kan man undra vad som ger mig energi att orka dagarna?
Ja om jag visste det? Jag är slutkörd och går på en riktig sparlåga.
Det jag får i mig dagligen som får stanna är isglass, vilket är det största vätskeintaget jag har, sen är det ngn kopp kaffe med lite mjölk, några smörgåsrån och lite godis.
Jag brukar försöka äta lite potatis eller mos ibland om jag orkar ta konsekvenserna prövar jag att äta det familjen äter, men oftast är det inte värt att bli så dålig som jag blir, med smärtor och kräkningar.
Ibland känner jag hur orättvist jag tycker det är.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0