Skrev till "våran" tidning

Vet inte om det blir ngt av det men jag skrev idag till våran lokaltidning, sla...
Så här skrev jag...

Hej.
Mitt namn är Linda jag är 33år och gift, har tre barn, uppvuxen i Skövde men bor nu mera i Tibro.
2007 i januari gjorde jag en gbp operation och mitt liv sedan dess har varit ett rent helvete och är än idag.
I början av året va jag med på lokalnyheterna och sen kalla fakta, i hopp om att om jag va med i media skulle jag få hjälp men ack så fel jag hade.
Jag skriver en blogg om mitt liv efter min gbp operation www.trasdockanlinda.blogg.se
Det är svårt att skriva kortfattat men jag kräks dagligen allt från 1-10gg beroende på hur ofta jag försöker äta, så har jag haft det dom senaste åren men efter min sista operation i april 2011 har jag blivit sämre med sjuka smärtor i mage och tarm, jag får ta injektioner av smärtlindring för att klara dagarna.
Innan min operation vägde jag 160kg och jag rasa på 10månader ner till 85kg.
Från april till nu har jag gått från ca 74kg till 51kg, jag har mkt lös hud som väger en hel del, jag är undernärd med näringsbrist men även vätskebrist.
Mina värden är totalt i botten järn värdet är nere på 2 och jag har fått järn injektioner, men eftersom jag är så svag har jag inte klarat av att gå till vct varje vecka och därför säger nu läkaren att det inte är någon ide att ge det.
KSS som gjorde operationen anser mig som en jobbig och komplicerad patient och dom har inte en tanke på att hjälpa mig.
Jag har alla kopior på journaler och provsvar, ja det finns allt som du skulle kunna ta del av om detta kan va ngt för eran tidning? Känns som om KSS bara skiter i problemen och blundar för hur illa mitt liv är.
I stället för att utföra ännu fler gbp operationer på KSS borde dom ta tag i problemen en sådan här operation medför sig, ju fler operationer dom gör ju fler komplikationer visar sig.
Jag svälter sakta ihjäl och utan hjälp kommer jag dö.
Dom anser att enligt statistiken är jag en lyckad operation, men sen hur jag mår spelar tydligen ingen roll.
Människor har nu kommenterat min blogg och tycker jag ska gå ut i press och media för detta är helt fel.
I sverige 2012 ska man inte behöva svälta ihjäl och inte få vård.
Gång på gång har jag fått höra av kirurgerna på KSS att det är psykiskt men sen hittar dom fel efter fel men när ngt nytt kommer fram är det åter psykiskt, jag har i min desperation bett min psykolog göra utvärderingar om det skulle kunna vara psykiskt och ngn ätstörning, men så va det inte.
Jag uppfyllde inte en enda kritering om ätstörning så att det inte är psykiskt har jag papper på.
Hoppas du kan tycka att detta skulle vara ngt att granska, det finns så mkt att berätta, hur vården har behandlat mig hur otroligt mkt fel dom har gjort, KSS är ju mitt opererande sjukhus och det är dom som gjort alla operationer på mig.
Jag har som sagt även kontaktat andra tidningar och tv, Jag vill verkligen att folk ska få veta det negativa om dessa operationer och inte tro att det bara är en enkel väg, jag vill inte dö utan få hjälp så jag kan bli den mamma och fru jag igentligen är.
Jag vet och min familj (utom barnen) vet att tiden är knapp och det är bara marginellt med tid innan mina organ kommer att lägga av på riktigt och jag inte kommer överleva.
Så snälla ni kanske ni kan tänka er att berätta för era läsare om min helvetes historia?
Hör gärna av dig.
Mvh Linda söderlund


Vi får se vad dom tycker om det kan va ngt?
Detta va sista rycket jag orkar inte kontakta någon mer nu, så ger det inget med expressen, aftonbladet eller sla så skiter jag i media för det är för jobbigt...

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Starkt av dig, kämpa på! Kramar Lisbeth

2012-01-16 @ 10:22:18
URL: http://minresamot.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

Applåder raring

2012-01-16 @ 13:49:21
URL: http://elligrta.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0