Visst är det underligt....

Tycker det är så märkligt detta.
Om vi backar tiden lite, så ska vi se om ni kommer ihåg... Jag är ju aningen kass på datum och tid.
Som ni kommer ihåg skrev min mamma ett personligt brev både till kirurgen och vct läkaren där hon även bifogade utdrag från nätet.
Kirurgen fick brevet på en måndag tror det är 14 dagar sedan eller mer..
Där stod det även att kirurgen skulle kontakta henne och dagarna gick och när torsdagen kom började det kännas riktigt hopplöst, och vi började inse att ingen skulle ringa innan helgen.
På torsdagen ringer jag sköterskan på kirurg för att höra vilka kirurger som jobbade och om den aktuella kirurgen va där vilket han va och hon skulle då lägga en lapp till han att han skulle läsa brevet och sen ta kontakt med min mor, ingen ringde.
På fredagen ringer iaf mamma upp kirurgmottagningen och får då veta att den kirurgen vi söker inte är där utan borta x antal veckor, tror de rörde sig om 5!!
Efter helgen någon gång fick jag ju ett brev från den kirurgen, han som va borta i x antal veckor hade väl tydligen kommit in för att skriva just det brevet...
Idag ringer ju mamma dit igen för att prata om detta med kontrastvätskan, då säger sköterskan att hon ska lämna in en lapp till kirurgen så han får ta kontakt med henne!!!
Visst är det märkligt för han skulle ju vara bort x antal veckor!!!
Varför vill inte någon ta kontakt med oss?
Varför hittar man på ursäkter för att inte ringa?
Och nej detta är inte en tillfällighet, eller ngt som kan hända vem som.
Mitt hem sjukhus har under flera år gjort så här nu, och så fort det varit ngt fel på min kropp har jag/vi fått ringa och tjata och tjata för att dom ens ska boka in mig på en tid!
Vet när jag hade mitt ärrbråck så tjata vi i nästan ett år innan dom äntligen ville ta in mig, det är så sjukt detta.
och man kan verkligen undra var detta ska sluta? Och kommer jag få någon hjälp innan det är för sent?
Och vad ska dom säga då? Vi gjorde ett misstag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0