Då har man återigen varit inlagd på sjukhus =(

Det började så smått i fredags den 29/6 började få ännu ondare runt gastro hålet, det började ömma så och svårt att sova för så fort jag rörde mig gjorde det ont.
Så i fredags klarade jag inte av att ge mig vällingen då det gjorde för ont när jag rörde slangen.
På lördagen kom min mor på besök och jag va då sämre, hon började undra om jag inte skulle åka in, men vi som vet hur jag är sa nej det går snart över ;) smärtorna i buken och runt gastro hålet ökade enormt under lördagen så när kvällen kom va det riktigt jobbigt, vännen M-L sa att jag skulle höra av mig oavsett tid så skulle hon köra in mig.
Natten till söndagen bestod nog mest av tårar, smärtorna va enorma och jag visste inte var jag skulle ta vägen, men vill inte störa henne mitt i natten så någon gång på tidig morgon kvisst så messa jag henne för jag stod inte ut men jag sa att hon inte behövde skynda sig... hatar att vara till besvär.
Tror vi kom iväg efter 7 för hundarna skulle ju rastas och så innan...
Kommer till akuten, hade lite feber men mkt smärtor, tårarna rann mest hela tiden.
Får träffa en jätte gullig kvinnlig läkare, hon ordinerade prover och gav mig morfin, men det hjälpte knappt så jag fick mer...
Mkt väntan på ett sådant ställe som vi alla vet.
Som tur va var M-L med hela tiden som stöd och tröst, vet inte hur jag hade fixat det ensam =(
Sen kommer kirurgen igen och meddelar att dom vill lägga in mig på sänkan va förhöjd och även dom vita blodkropparna och för att dom skulle kunna fortsätta smärtlindra mig...
Jag bröt ihop ännu mer och tårarna bara spruta.
Jag kände att detta händer inte, inte nu igen jag ville ju bara få hjälp snabbt sen åka hem....
Men med tanke på hur sjukt ont jag hade så va det bara att gilla läget och stanna kvar.
Denna gång kom jag till Kava och vilken gullig personal, jätte goa alla...
Det visade sig iaf att jag skulle på röntgen och att jag då skulle få kontrast i gastrotuben vilket gjorde mig livrädd eftersom jag va så öm och den gjorde så ont..
Men det gick bra tack vare all morfin jag fick.
M-L stanna länge till 13 någon gång och det tackar jag för så otroligt mkt!!
Röngen gjordes iaf och det visade sig att jag hade inflamation i hela bukväggen =(
Det hade ju runnit extra mkt var från gastrohålet och nu kom svaret på varför det va så.
Jag hade en helt annan kirurg på kava en från nedre gastro och han och en annan jag träffade va helt toppen, varför kan inte alla kirurger vara på det sättet?
Jag stannade iaf 4dagar, fick morfin många gg dagligen vilket va tur och det sköna på kava va att ingen i frågasatte mina smärtor utan allt flöt på hur bra som helst.
Dagen innan jag åkte hem frågade jag kirurgen hur länge jag kommer ha ont och han sa iaf 2-3v och jag frågade då vad jag kunde få med hem som smärtlindring och han sa vi ska kolla på det.
Jag fick 2 olika antibiotika med mig hem plus spasmofen!?? (hmm skriver man ut det till en sk missbrukare???
Så återigen är jag hemma efter en tur till, undrar hur många turer till sjukhuset till det blir, fan vad less jag är på detta, less på min kropp och så LESS på denna gbp operation, jag verkligen HATAR den!!!
Fick veta så mkt av sköterskan på akuten och sköterskan på röntgen att jag blev helt mörkrädd =( skriver om detta sen...
Massa kramar till er där ute, och för ni haft tålamod trots min frånvaro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0