Dagen efter

Varit en jobbig natt sovit vaknat sovit vaknat så har det varit hela natten.
Jag har vänt mig om och om igen, låg på min vänstra sida och lägger mig på min högra då visar de sig att det inte va ngn bra ide utan jag blödde en massa från slangen som går in i magen =( så nu ligger vi inte på min vänstra sida ngt mer ;)
Är riktigt bra smärtlindrad i magen, så jag har varit uppe och gått efter att jag kom upp på avd och mitt rum, känns lite snurrigt men helt okej.
Men mina axlar värker så sjukt mkt att tårarna inte går att hålla borta, samma sak efter varje operation, jag vet att det hör till men den smärtan är sjuklig på riktigt =( hoppas det ger sig om ngr dagar, in andningen är värst då värker det så sjukt mkt mest =( trött på att gråta oxå... djup suck.
Det ser ju inte frächt ut för fem öre =(
Men men här kommer bild bevis ;)




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Söta du,vet att det är lite meckigt men det kommer att bli SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra,du får näring,din kropp får återhämta sig,du slipper att kräkas och snart kan dom fixa det riktiga felet.Snart är det din tur att må bra Linda!Mitt barnbarn har nyss tagit bort sin peg,han har haft den i 14 månader,fått näring till natten,ätit det lilla han velat ha däremellan,badat i sjön,ja helt enkelt fungerat väldigt bra.Du är såå duktig hjärtat,när du blir stark och pigg och livet vänder åt rätt håll så ska du och den här tanten träffas och kramas ,eller hur?Vila nu......

2012-03-29 @ 14:03:02
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: Marie-Louise

KRAMEN min älskade vän.. saknar dej så otroligt mycket.. Ses snart.. KRAM KRAM

2012-03-30 @ 07:14:03
Postat av: doris

försökte kommetera i ditt senaste inlägg,men gick inte. men jag vill bara säga att du är inte värdelös även omjag kan förstå det känns så. Ur min synvinkel kämpar du just nu för att kunna få vara en bra mamma, å fru osv. Det ärju dels därför du är på sjukhuset för du ska kunna måbra igen och orka. hade du inte vart där hade du gått hemma och orkat mindre och mindre. jag hejjar på dig!! DU är bra, men jag förstår det ärsvårt att se. men med mina ögon utifrån ser jag det

2012-03-30 @ 10:16:11
Postat av: alexandra

Det går inte att kommentera på nyaste inlägget så jag skickar helt enkelt en STOR KRAM åt dig här! Nu kan det bara bli bättre!

2012-03-31 @ 12:02:23
Postat av: EllinorO

Hej! Nästa gång du byter peg. Det kommer du få göra var tredjemånad. Fråga efter om de kan sätta en knapp peg då? För då behöver du inte ha en slang utifrån magen. Utan den är avtagbar och går att tvätta. Och du kommer känna dig mer " normal".



Inte är du värdelös. Du är värdefull.



Den ser ut så här:



http://annikastrand.blogg.se/images/2009/mageliten_61598076.png



Och slangen som du sätter på när du äter och sedan tar av och rengör ser ut så här

http://4.bp.blogspot.com/_NcRY5EqQebY/TSsco9y7FtI/AAAAAAAAAP0/WCcUqAtXChQ/s400/PEG.jpg



Det är mycket smidigare.

Jag jobbade ( är sjukskriven) med personer som har/har haft peg.

2012-04-02 @ 00:10:43
URL: http://olssonskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0