Operations dagen...

Min make kom ju kl 8 och 8.30 skulle jag ner och träffa narkosläkaren.
Väl nere hos narkos får jag veta att detta va större än jag trodde, pucko linda lixom...
Jag trodde jag skulle sövas dom skulle göra ett snabbt snitt sätta dit tuben och sen va allt fixat, snabbt och lätt men inte då...
Det visar sig att jag ska få ryggbedövning innan jag sövs, och är det ngt jag är just livrädd för så är det ryggbedövningen, den gör sjukligt ont när dom sätter.
Sen berättar narkos att kirurgen kommer öppna upp, göra ett lite större snitt i buken för att lättare kunna hitta magsäcken...
Detta skulle minst ta en timma...
Återigen får jag panik... hatar när saker blir större än jag trott.
Upp på avdelningen igen väntar en stund sen kommer kirurgen in och berättar lite snabbt vad som kommer hända sen och att operationen blir under eftermiddagen.
Jag och min make går ner för att köpa ngt ätbart till han och när vi kommer upp får jag lugnande och en annan skjorta då visar det sig att jag ska opereras om 20min...
Älsklingen åker med ner i hissen pussar på mig och går åt ena hållet och jag åker åt andra, många tankar rusar i mitt huvud..
Får alltid dödsångest när jag ska sövas, tänk om detta va sista gången jag fick se min make, sista gången jag pussa på han, sista gången jag sa jag älskar dig... tårarna bara rann....
In på operation iaf, tårarna rinner, många tankar, rädslor..
kommer en kvinnlignarkosläkare och ska sätta ryggbedövningen, en snäll sköterska håller min hand.
Denna gång får jag ligga på sidan då den sätts det brukar vara olika ibland sitter jag och ibland ligger jag...
hon har lite problem att få till det och ont som fan gör det jag tror jag ska dö tårarna bara rinner...
hon trycker in och drar ut om och om igen...
känns som om hon drar ett radband... ajajaja...
tillslut sitter den där den ska.
Jag får syrgas, sen sövs jag.
Vaknar någon gång på postop, jätte go personal.
Kirurgen kommer in och säger att det va lite svårt pga av sammanväxter och sådant, men nu va det gjort.
Han går och jag somnar om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0