Tiden står stilla...

Eller det gör det ju inte men mitt mående och min kropp gör det.
Jag kämpar på med sondmaten, vällingen.
Det är tufft att få i mig allt som är ordinerat men jag kämpar.
Ryggen har total pajjat (igen) så värken gör mig liggandes och då glöms gärna vällingen bort.
Sen är det mkt som händer, personliga saker med familjen, som gör att psyket är inte så himla bra.
Glädjen som borde finnas nu när jag har gastrotuben och då jag får i mig näringen är bort blåst, och jag är ledsen dagligen =(
Försöker verkligen att inte visa att jag mår skit och är ledsen, så jag passar på att bryta ihop i min ensamhet.
Det kan tyckas att jag aldrig blir tacksam men det är absolut inte så det är, jag är tacksam att tuben är satt och att dom lyssnat (lite iaf)
Men det som varit nu efter jag kom hem är tufft och det är ett steg fram och sju bak... vilket kan få vem som helst att då och då klappa ihop och tappa gnistan och orken att fortsätta denna kamp, kampen om att få ett liv..
Önskar så att allt bara kunde flyta på ngn gång och att man inte blev mot arbetad hela tiden..
Jag har ju smärtlindring, fentanyl 25mg + 12mg + panodil, men detta tar inte min rygg och höft värk så då ringde jag först vct men dom kunde inte göra ngt då det va kirurg som tagit över helt.
Jag har scolios bla så jag har ätit citodon sen jag va 11år för ryggen och den har funkat bra, men jag tog bort den då jag började med spasmofen injekt.
Nu hade jag en tanke på att byta ut plåstrena till citodon och se hur magen blir, vet ju att ryggen blir hjälpt men kanske även lite av magsmärtorna eller att jag har aningen ont i magen men slipper ryggvärken..
Nåväl jag ringde kirurg på en onsdag och bad att ngn skulle ringa,ingen ringde, jag ringde torsdag men samma visa ingen ringde väntade fredag men inget samtal.
På måndag ringer jag igen och då ringer en kirurg upp dock inte den som ha hand om mig så den kirurg jag prata med fick kontakta den huvudansvariga kirurgen och sen återkomma.
Jag hade då berättat om att jag ville testa annan smärtlindring i detta fall citodon och att gastrotuben sitter för hårt för den värker som fan, svider bränner, varar och blöder så jag ville att dom skulle lossa lite på den.
Samtalet kommer och det hade inte den utgång jag önskat =(
OM jag skulle få byta smärtlindring va jag tvungen att bli inlagd samma gällde om dom skulle släppa på tuben!
VA FAN jag har ju nyss varit där 6,5v, varit ifrån barn och familj dom skulle ju bli knäckta om jag åkte igen jag skulle bli knäckt...
Och att bli inlagd för att byta smärtlindring mot en medicin jag haft i drygt 20år känns så kränkande.
Kirurgen vet att jag inte vill ligga inne och detta är ett sätt att visa att han har makten och han behandlar mig som den värsta missbrukaren, jag och många med mig tycker det är för jävligt...
Men som vanligt så när det handlar om Linda Söderlund får man uppenbarligen bete sig hur som helst eller blunda och låtsas att jag inte finns.
Jag har ju ringt kirurg med frågor och dom skulle ringa upp mig och lämna svar, ingen har ringt än och detta va förra veckan.
Dom skulle även ringa och kolla om inläggning när jag hade fått fundera ngr dagar ingen har ringt.
Så i morgon mina läsare är det jag som ringer igen för jag orkar inte ha det så här.
Sen tycker jag att eftersom dom sagt att inte vct får göra ngt då får dom se till att höra av sig oxå när jag har problem och funderingar.
Ne nu ska jag försöka få i mig lite välling igen, det jobbiga är att det spänner så då jag sprutar in den så då svider o bränner det ännu mer =( plus att det rinner mer var då.... STOR SUCK!

Kommentarer
Postat av: Milla

Kämpa på tjejen! Dina bloggläsare tänker då dig och dina närstående! Kram

2012-05-08 @ 18:12:15
Postat av: Ellinor

Låter inget skoj alls!Kram

2012-05-09 @ 15:37:49
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: Marie-Louise

KRAMEN min underbara goa vän.. Jag lider verkligen med dej.. Och en sak ska du veta. Tillsammans får vi gråta. Tillsammans är vi starka.. Vi ska lösa detta. Jag kommer med dej vid inläggning. Sover hos dej. ;) Jag är ju din LILLE BROR.. ;) Jag hoppas inget annat n att ALLT ska bli så bra som det kan bli.. Måste bli ordning med PEG så det inte är obehagligt vid sondning. Rygg värken liksom magen måste komma under kontroll.. Sen goaste vännen åker vi ut i skogen och njuter av fågelkvitter och skogens alla underbara lukter.. DU & JAG... KRAM KRAM Finns för dej.. Din älskade LILLE BROR

2012-05-11 @ 07:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0