När mina barn ger mig råd inser jag hur jävla illa det igentligen är!

Jag vill ju ibland tro att det kanske inte är så illa som det är, kanske jag anklagar mig själv att det blivit så här?
Dagligen gnager det dåliga samvetet hos mig, jag har gjort livet sämre för min make och mina barn.
Dom skulle ju få en så bra mamma och maken en sån bra fru bara jag gick ner i vikt.
Och visst kan jag anse att vården borde ha ett ansvar vad det gäller mig men det hjälper ju inte mitt samvete.
Det hela min familj skulle vinna på min operation mot fettma förlorade alla på i stället och tanken på vad jag faktiskt utsatt dom för sen jag gjorde operationen är helt sjukt.
Min minsta hann ju knappt komma till världen innan de va dags att ringa efter ambulans och jag va borta en vecka..
Även fast jag försöker dölja för barnen så ser dom, och dom vet att jag får gå och kräkas så nu har min 11åring och min 9åring kommit på en plan åt mig!!
Dom tycker jag ska tugga maten men aldrig svälja den utan spotta ut det i papper i stället.
Då kan jag va med på middagen och jag slipper kräkas.
Mina go ungar vad jag älskar dom, men de ska inte va så här och ni kan ju tänka er hur mkt dom har funderat på detta innan dom kom på det.
Dom hoppas ju oxå på en förändrig alla gör det men den verkar inte finnas.
När ingen läkare vill ta tag i problemet vad ska jag som simpel mäniska göra då?
Jag är bara en på jorden utan ork och kämpar anda...
Känns som om det dagligen försvinner pusselbitar från mitt liv och frågan är ständig, Kommer jag någonsin bli hel igen?

Kommentarer
Postat av: Piltson

Linda, i läroboken "Fetma" red. S. Rössner och A.K. Lindroos, skriver landets ledande fetmakirirg, E. Näslund i Örebro, att operation skall tillgripas enbart på klienter som "försökt alla andra metoder att gå ner i vikt."



Gäller det dig? Hade du försökt alla andra metoder?



Till exempel att sluta äta mjölmat, potatis och färdiglagat med glutamat? Det är ju sånt man blir överviktig av, och för tiotusentals personer som inte tidigare försvagat sitt hormonsystem med s.k. jojobantning har det visat sig vara en verksam metod, som börjar få effekt inom bara ett par veckor.



Vårt intryck är att regeln "alla andra metoder" inte gäller i praktiken, eftersom som den inte nämns i läroboken. Näslund skriver också att sådan kirurgi "i Sverige idag utförs på ett säket sätt."



Vad "säkert" här kan betyda är otydligt för mig, men de som allvarligt skadats av onödiga/misslyckade fetmaoperationer borde komma samman i en riksorganisation.



Hos den lokaltidning som sprids i din trakt skall vi försöka väcka intresse för detta med Trasdockanlinda som utgångspunkt. Om du inte vill det, sänd besked till [email protected].

Postat av: Piltson

Linda, när jag läser kommentarerna till dina olika inlägg så blir det ju tydligt att det runtom i landet finns folk som haft ett liknande öde. Måste föreslå att du systematiserar detta genom att samla adressen och upprätta en lista.



Det kan blir fröet till en organiserad opinionasgrupp. I Sverige är det dessvärre så att den som säger något i ett angeläget ärende ges inte respekt förrän han/hon representerar ett kollektiv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0