VEM SKA HJÄLPA MIG NU???!!!!!!!!

Posten kommer ju rätt sent här runt 14, hade fått från landstinget, det jag nu skulle läsa va ngt jag aldrig ens tänkt en tanke på.
Som ni vet har ju hoppet om hjälpen varit att åka till Ersta sjukhus, och hur det än är och även fast jag sagt att jag inte hoppas på ngt längre så givetvis hoppades jag ju att den dagen jag skulle få komma dit var den dagen som skulle förändra mitt liv och att dom skulle vara villiga att hjälpa mig.
Ersta har varit min *morot* att se fram emot, hela min familjs morot...
Jag öppnar kuväret och läser följande:

Bästa Linda!
Vi har fått svar på remissen skickad till Ersta sjukhus.
Man bedömmer att eftersom de inte själva varit inblandade i operationen av din mage har de inte något nytt att tillföra utan hänvisar dig tillbaka till den klinik som gjorde operationen.
Om den kliniken har önskemål om så kallad second opinion, det vill säga man vill remittera vidare till en annan klinik för att få ytterligare synpunkter på handläggningen av ett fall kan man i så fall ställa upp för bedömmning.
Jag får således hänvisa dig tillbaka till kirurgkliniken på KSS för fortsatta kontakter.
Mvh
Tibro vårdcentral.

Mitt hjärta började rusa och jag funderade på om jag verkligen hade läst rätt?!
Ville dom inte ta emot mig?
jag sjönk ihop och bara kände, detta händer inte, inte nu inte mig.
Det va som om någon ryckt undan mattan under mina fötter, vad händer nu?
Det där lilla lilla hoppet man hade om hjälp, om vård och att få ett värdigt liv efter alla dessa år bara försvann...
på en minut kändes det som om jag fått mitt livsöde bestämt...
2 dagar innan jul, prata om en julklapp från helvetet.
Jag är förtvivlad totalt knäckt, vet inte omjag fixar detta för nu den sista tiden har det varit på tok för mkt, folk som man känner och folk som man inte ens träffat gör sitt yttersta för att förstöra för hela våran familj, lögner efter lögner sen nu kom detta...
Jag fixar inte mer nu kan ni förstå det?
Pratade med min mamma, hon precis som jag vart helt förtvivlad nära på att bryta ihop men vi skulle prata mer i morgon när hon kom.
Alla i familjen blir ju tyvärr påverkade, alla hoppades på samma sak.
Men nu finns det inget mer, inget hopp alls....


God fucking jävla jul Linda.....

Kommentarer
Postat av: Carina Andersson

Hej vännen

Sitter med tårar i ögonen och läser det sista i din blogg. Ersta säger helt enkelt nej att bedöma din gbp operation. Helt otroligt. Är det av rädsla att stöta sig med ett annat sjukhus? Jag kan inte se någon annan anledning. Men varför? Varför ska den lilla människan komma i kläm? Jag känner en ilska. Att vården inte tar hand om det den har skapat. I ett av världens rikaste länder. Fyyy säger jag bara.



Så till nästa sak Linda. Hur ska vi kunna hjälpa dig? Vi är många som bryr oss om dig och som följer din blogg. Kan man operera utomlands/privatsjukhus? Kan vi starta en insamling isf? Jag kan inget om sånt. Hur ställer du dig till att gå ut mer offentligt i press osv och berätta vad du lever med? Det blir ju en påfrestning på hela familjen som man måste ta i beaktande. Hur som måste vi slå våra kloka huvuden ihop för så här kan du inte fortsätta att ha det.

Kramar till dig och din familj

2011-12-22 @ 19:34:37
Postat av: lisbeth

Kan bara beklaga! så sorgligt att man inte kan se mellan fingrarna och hjälpa en opad människa i verklig nöd! för att du ska få ett drägligare liv... Ha en så bra jul du kan, tänker på dig... många kramar! Lisbeth w

2011-12-24 @ 10:57:45
URL: http://minresamot.blogspot.com/
Postat av: bina

det finns nåt som heter egenremiss som man kan skicka till alla sjukhus i sverige. har du kollat upp detta?

försök isf med ingmar näslund i örebro. han har hållt på längst.

kramar

2012-01-18 @ 17:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0