Skyldighet...

Som jag nämnt tidigare i bloggen så när jag gick igenom journalerna från kirurg hittar jag inte en enda anteckning om ALLA dom samtal jag gjort till kirurg och det handlar inte om bara 5 samtal utan jag har ringt rätt många gånger och vid flera tillfällen varit totalt knäckt och verkligen förklarat för dom att jag behöver hjälp o att jag inte orkar/vill ha det så här längre.
Iaf så började mamma undra om det inte var deras skyldighet att skriva in när en patient hört av sig, så hon mailade iaf 1177.

Fråga:
Är det inte brukligt att alla mottagningar på sjukhus för in i journalerna att patient kontaktat dem, och sökt hjälp, har vid olika tillfällen kontaktat sjukhus och det är inte inskrivet i mina journaler????
 
Svar:
Hej!
Det stämmer att all legitimerad personal som arbetar inom hälso- och sjukvården är skyldig att skriva ner sina bedömningar, åtgärder eller liknade i patientjournalen.
Jag håller med dig om att det verkar märkligt att ingen anteckning gjorts i din journal när du varit i kontakt med vården. Det du kan göra är att ta kontakt med ansvarig chef på respektive mottagning för att påpeka detta. Kanske behöver de se om sina rutiner?
Vänliga hälsningar
Ann-Sofie Norling
Samordnande sjuksköterska Fråga 1177.

Så då vet man att dom SKA skriva in det när man kontaktat dom, det jobbiga är ju att om man skulle säga i från om detta så är det ju ord mot ord och vem skulle tro på mig? en person som mår dåligt psykiskt =//

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad nesligt att de inte skrivit in att du ringt dem, men varit snabba med att skriva ner de gånger du inte kommit eller svarat i telefon.

Men den/de du pratat med måste ju minnas att de pratat med dej, speciellt om du ringt många gånger, minns du namnet på personen/personerna du pratade med så underlättar ju det såklart.

hoppas de för in det i din journal så det blir rätt, för rätt ska ju vara rätt.

Kram Anna

2011-02-23 @ 12:26:26
Postat av: Ellinor

Som vanligt,man ska vara frisk för att orka vara sjuk!Anmäl dom!!!!kram

2011-02-23 @ 17:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0