Äta sakta och tugga noga...

Sjukhuset i frågasätter ofta om jag äter sakta o tuggar noga, dom menar på att jag kanske kastar i mig maten o inte tuggar så noga.
Fast så är det verkligen inte.
Igår åt vi hemmagjorda hamburgare, och jag kämpa sakta men säkert.
En halv på 1 timme men det hjälpte inte jag kräktes ändå =(
Det får mig oxå att undra hur långt efter ett matintag finns maten kvar?
Någon sa att efter 10min på oss opererade så finns de inget att kräkas, men på mig finns de kvar hur länge som helst ju, är de ngn som vet?
Jag kan kräkas efter 1-2 timmar utan problem, ska det vara så?


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hos "normala viktopade"stannar inte maten i magsäcken utan fortsätter direkt till tunntarmen,du måste ha en sammanväxning,ett veck eller ettmkt irriterat sår somgör att det fastnar och kommer tillbaka!Tänk dej en slang som man fyller och fyller men om det finns ett stopp så kommer det att rinna över.Ring Ersta eller SÖS/kram pussgurka!

2011-05-14 @ 14:23:35
Postat av: Jenny

Har sjukhuset ngt att säga om VARFÖR detta drabbar dig? Jag är själv op och har inte haft några problem. Min granne gjorde en gastric banding. Och gick ner MASSOR FORT. Sen blev hon dålig. Kräktes. Det visade sig att hon fått en ficka. Ett bråck vid bandet. DÄR hamnade maten.. så hon fick inte i sig ngn näring alls. Bort med bandet, och ny op -gbp. Nu helt ok.



Hoppas dom kommer till någon lösning. För detta verkar ju ohållbart.



/J

2011-05-15 @ 13:02:14
URL: http://passionsfrukter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0