Jag vet att jag ofta tycker synd om mig själv..

Men seriöst vem hade inte gjort det om man levde mitt liv, jag undrar ofta om folk skulle hantera att leva som jag gör, att ha det som jag har det?
Mitt liv dagligen är en kamp, och visst jag har ingen sjukdom som ställer till det för mig och det syns inte så väl utanpå kläderna.
Men när jag är naken blottar jag min undernärda kropp och den synen är inte vacker på ngt sätt.
Visst ni kanske inte tycker det är så illa när ni ser korten men det är inte en rättvis bild av hur jag ser ut.
Revbenen syns extremt mkt nu samt nyckelben m.m.
hungern gör sig ständigt påmind i form av illamående och "kurr" i magen.
Orken och styrkan är som bort blåsta.
Varje dag hoppas jag på ett nytt under att jag ska klara av att äta ngt och få behålla det.
Men varje dag är en besvikelse och hoppet som sakta tynar bort om ett bra liv är nästintill obefintliga.
Julen närmar sig med stormsteg och det innebär för mig en otroligt ökad ångest oxå, Julen handlar om mat för oss vuxna medans barnen längtar efter julklappar.
Jag ser fram emot gemenskapen med familjen när vi samlas alla hos oss, men som alltid finns det ett men...
Jag hade ju velat få äta julmat, inte i stora mängder men att få äta en köttbulle och lite skinka skulle betyda allt för mig, men det blir väl som dom sista jularna jag äter lite sen kräks jag och sen äter jag lite igen.... och så håller jag på tills vi lämnar julmaten.
Skulle oxå önska att jag slapp smärtan för en dag, att vara smärtfri på julafton skulle va underbart!
Nu vet jag att det inte kommer hända, men tanken är ju fri eller hur...

Jag är glad för alla människor därute som gjort en gbp och den har blivit lyckad, för givetvis en lyckad gbp förändrar ens liv till det bättre, tanken är inte att genomgå en sån stor operation för att det ska bli till det sämre.
Jag hade oxå varit lycklig och nöjd om min op gått bra, om jag hade sluppit alla tusen komplikationer och fel som varit på min resas gång.
Men nu är det inte så, min op är inte lyckad och mitt liv har i stället blivit till ett helvete och jag önskar varje dag att jag kunde få denna operation ogjord, jag hatar den!!!!!
Jag hatar vad den fört med sig jag hatar allt som rör den!!!
Men visst jag är glad för eran skull ni som gjort de lyckliga operationerna, ni som drog en vinstlott.
Jag drog tyvärr en rejäl nitlott och har insett att man ska inte spela med sin kropp som insats..

Mina pusselbitar faller inte på plats, inte nu och inte på länge....

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Linda mitt hjärta,vill bara gråta när jag läser!

2011-11-27 @ 16:51:24
URL: http://elligrta.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0