Min Fredag...

Fredagar här innebär ju i regel att min mamma åker hem till sig för att få vara i fred och andas ut, och vi tar det mest lugnt och det kanske blir att man kollar på ngn film.
Vanliga mäniskor äter väl ngt gott och det gör ju min familj oxå, men inte jag förstås =(
Jag hatar att jag inte tänker mig för i bland utan stoppar saker i munnen, idag gjorde jag det igen..
Första gången så tog jag tre nötter, mandlar och som vi alla vet gick ju det inte så bra utan jag kräktes.
Sen sköljde jag sallad till kaninen och återigen tänkte jag mig inte för utan stoppade en bit sallad i munnen, och givetvis kräktes jag =(
Själva kräkningen är inte jobbig så för hur konstigt det än låter för det gör det så när jag går in på toa och böjer mig över toa stolen så behöver jag bara gapa så kommer det (om jag inte gett mig på färskt bröd tex det kan vara lite svårare) det låter som en lögn vilket jag tycker men seriöst så behöver jag bara vara framåt lutad så kommer det =( inga kväljningar eller ulkningar, jag behöver inte köra fingrarna i halsen heller.
Och om jag hade hört detta från en annan person hade jag nog tvivlat på hur sant det verkligen va så jag har visat både min mamma och min syster när jag kräks och båda blev så chockade.
Och det är som i en film typ exorcisten, men bara för att jag har lätt för just kräkningen innebär inte det att jag tycker det är okej för det tycker jag inte och i regel efter varje gång rinner tårarna av hopplöshet och jag känner mig som ett vrak....
Jag har inte vågat äta några smörgåsrån idag för jag vill inte kräkas stup i ett och min hals svider som fan, den behöver nog "läka" lite så jag ska försöka komma ihåg att inte stoppa ngt så i munnen, men det är samtidigt svårt, jag är ju hungrig.
Till fredags myset blir det grönsaks stavar och dipp, MUMS!!
Men jag vet inte om jag ska våga pröva? =/
Morötter är ingen ide men kanske att jag vågar med lite lite gurka, måste fundera lite på det om det verkligen är värt att kräkas för?
Har återigen bakat bröd åt familjen, igår baka jag aningen grovare bröd till mamma och syrran och idag vert det ljust bröd som barnen och maken gillar, jag önskar så jag någon gång kunde få njuta av nybakat bröd som är varmt med ost på.... shit vet inte hur länge sedan det va... suck.
Min kropp lever ett eget liv och magen har blivit sämre =( så jag kan själv känna att jag blir rädd och tänk om jag blir ännu sämre vad gör jag då?
Jag svullnar oftare nu, tycker det är flera gg om dagen då det säger "poff" det går så fort och jag ser gravid ut, min stora tjej fråga sist hon va här : men mamma är du med barn? haha jag måste skratta åt det för jag blir rädd och då är det bättre att skratta.
Vet inte hur jag hade överlevt om jag inte hade haft min smärtlindring för så ont jag har i denna stackars mage är inte mänskligt och att ingen verkar vilja hjälpa är mer än sjukt.
Trodde man valde ett arbete inom vården för att man ville HJÄLPA mäniskor, men så verkar inte fallet med dom jag varit i kontakt med utan dom har nog valt yrke efter pengar eller att deras föräldrar tvingat dom.
Tyvärr hamnar personer i kläm då, som jag tex...
Och jag kommer säkert dö innan någon bryr sig, jag svälter ihjäl och man kan ju undra vilket organ som tar mest stryk av detta och vilket som kommer lägga av först?
Så igentligen av detta pladder inlägg blev man inte klokare...
Men summan av dagen är:
Ingen hjälp!
Elaka kommentarer och påståenden!
Hunger, kräkningar och tårar!
Shit va roligt allt känns, det förstår ni va?
Nu ska jag ta mitt beniga arsle och gå upp och kura ihop mig bredvid min make i soffan och kolla på någon film.
Hoppas ni haft en betydligt bättre dag än mig.
Massa Fredagsmys Kramar från den trasiga dockan......

Kommentarer
Postat av: Jenny

Shit vad du tjatar om den där datorn, det är nästan som att du kräver pengar av dina bloggläsare. Väldigt märklig taktik med hot och offermentalitet. Ni menar jag inte att det inte är synd om dig för det är det. Men det där med datorn har gått lite överstyr.



Hoppas du får hjälp snart, ja med din hälsa förstås/ j

2012-02-03 @ 19:52:57
Postat av: Ylva

Jenny, var glad att det inte är du som behöver be om hjälp på det sättet Linda måste eftersom försäkringskassan dragit in hennes ersättning.



Jag har inte levt det liv Linda lever så jag passar mig väldigt noga med att tycka någonting om vad som skulle vara henne till hjälp. Hade jag haft pengar hade jag köpt en till henne.



Man måste få önska lite lyx även om man är på botten. Sen tror jag iofs inte att datorn är en lyx för Linda utan en överlvnadshjälp.

2012-02-04 @ 14:52:49
Postat av: Jenny

Jag tror dig med det här med kräkningarna! Men man kan ju knappt kalla det kräkningar då det verkar som att det aldrig kommer ner i magsäcken. Det känns ju som att passagen är för trång så det kommer upp igen . Har dom aldrig gjort en gastroskopi på dig? Där borde dom se hur passagen ser ut. Hur funkar som mage annars? Gör du nummer två ibland? Jag hade det så som du har det i ett dygn efter op o fick ligga inlagd. Då sa min läkare att tarmen ibland beter sig som om den har dött när de har skurit i den. Sen började tarmen jobba igen...ville bara säga det vet inte om det är till nån hjälp....

2012-02-04 @ 21:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0