Undran....

Tänkte om någon av er läsare kanske visste om man kan ansöka om ngt bidrag när man hjälper en anhörig?
För som ni vet tog ju min mamma ut förtidspension för att orka och kunna vara här och hjälpa mig med hem och barn, även följa med mig då jag ska träffa läkare m.m.
Men även fast hon är min mamma måste det väl finnas något bidrag man kan söka?
Försökte fråga en på kommunen men hon menade på att det fanns ett stödteam som man kunde få hjälp av, problemet är att jag vill inte ha främligar här eller att dom ska följa med då jag träffar läkare, nej tack.
Känns tryggare att ha med mamma, men jag anser ändå att hon borde ha rätt att få något bidrag eller liknande..
Så om ni vet något man kan ansöka om kan ni väl skriva det är ni snälla...
Ha en toppen kväll där ute.. för mig blir det ett super tidigt godnatt, varit tufft med smärtorna så jag är helt färdig...  

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

http://www.anhoriga.se/sv/Om-anhorigstod/Olika-typer-av-anhorigstod/Anhorigbidraghemvardsbidrag/



Kolla in detta.. Vet inte om det kan hjälpa till på något sätt..



KRAMEN.. Ses imöra.. KRAM KRAM

2012-02-01 @ 18:47:45
Postat av: susanne

Kan inte din mamma få närståendepenning ? man ansöker om det via försäkrings kassan vet inte om det går men det ända som jag kan komma på.Läser din ofta din blogg borde väl inte det justdå jag nu ska göra operationen.( och hoppas att det går bra) önskar av hela mitt hjärta att du ska få den hjälp du så desperat behöver helt sjuk att man inte har kunnat hjälpa dej.Önskar dej all lycka till i framtiden och att hjälpen finns där ute någon stans kram

2012-02-01 @ 19:50:57
Postat av: vronkan

Hej. Ansök om hemvårdsbidrag hos kommunen. Om du behöver hjälp i hemmet med saker kan du få en mindre ersättning som du sen kan betala till din mamma. Annars söka om hemtjänst och din mamma blir anhöriganställd.//Vronkan

2012-02-01 @ 22:52:43
URL: http://vronkansviktblogg.wordpress.se
Postat av: Milla

Kan inte din mor börja jobba hos hemtjänsten?



Kan inte kommunen hjälpa till med någon som kommer hem till dig och hjälper till med sysslorna och följer med dig när du ska nånstans? Har för mig att det ska finnas något sånt.



En annan tanke är socialen. Finns det något som de kan göra kanske?



Bara lite förslag, du får undersöka det! Good luck tjejen!

2012-02-02 @ 10:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0