Nu är det kvällen...

Idag hade jag besök av en kvinna som oxå är gbp opererad, riktigt trevligt va det =)
Marie-Louise jag hoppas du vill komma på en kaffe någon mer gång, tusen tack för allt idag.
En stund efter hon gått kom posten, jag hade fått från västragötaland och jag hoppades på en tidigare tid till kirurg.
Jag öppnar brevet och läser inte ens klart det utan jag skrek mer eller mindre att nu ger jag upp och sen börja tårarna rinna som bara den, min mamma såg så chockad ut, stackars henne.
Jag skulle ju träffa en kirurg den 2mars och han skrev att han ville komplitera det besöket med att jag skulle göra en kontrast röntgen innan vi sågs.
Här vill jag verkligen poängtera att jag under dom antal gånger gjort kontrast röntgen, inte haft en suck att få i mig den vätskan, knappt 1dl, men då har det gjort satans ont och tårarna har sprutat, och brevet mamma skrev till han för en vecka sedan innehöll massa där i bland att jag inte får behålla ngt och att jag har svårt att få i mig vätska, så detta va inget nytt för kirurg, ändå skriver han att om jag inte dricker kontrasten och gör den röntgen så är det helt meningslöst att ha ett möte den 2mars.
Så som ni förstår tycker han inte det är någon ide att jag kommer eftersom jag inte kan dricka kontrast.
Helt otroligt, men dom gör allt i sin makt för att slippa se mig, slippa ha mig som patient, skrämmande.
Ja ni...... i morgon är en annan dag, undrar om jag kanske kan få slippa gråta, jag orkar verkligen inte mer =(

Hmm, det finns ingen mäniska där ute som har en massa pengar fast dom inte vet var dom ska göra av det?
Jag vill verkligen ha en egen mini laptop, en rosa, som bara jag får använda, en egen liten blogg dator, en rosa pärla...
Eller är det ngn som har en rosa mini pc och kan känna att dom vill sälja den till mig? Bara att hojta till.
Hade jag fått igenom min sjukpenning hade jag köpt en ny direkt men jag ligger inne med överklagan pga avslag då försäkringskassan tycker jag ska ut och jobba, haha vilket skämt igentligen.
Så som ni förstår finns det ju inte mkt till övers för oss då, men jag drömmer vidare om en liten rosa pc ;)

Natt natt alla där ute....

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag blir så berörd av att läsa din blogg, jag förstår inte hur man kan påstå att Sverige är ett fungerande samhälle när man kan låta någon lida så mycket som du har fått göra. Att till råga på allt också bli utförsäkrad är ju bara sjukt. Att läkare sen inte lyssnar på sina patienter borde anmälas, de måste ju förstå att trots att de har en läkarlicens så är det du som känner din kropp bäst och vet vad du klarar av.

Jag hoppas verkligen att du finner styrka att ta dig igenom det här och att du får den vård du behöver så snart som möjligt

2012-01-24 @ 21:22:48
Postat av: Jaana

Hej

Finns det ingen möjlighet att dem kan söva ner dig och ge kontrast vätska via sond eller liknande ? Tanken slog mig bara för det finns ju människor som är medvetslösa och som får sond via näsan till magsäcken.Har absolut inga kunskaper men tanken bara slog till.Hoppar innerligen att du ska få hjälp.

Styrkekramar

2012-01-24 @ 21:57:44
Postat av: Ida

Åh, hade jag haft råd att köpa mig en ny dator, som jag drömmer om, hade du lätt fått köpa min little miss pinki men tyvärr måste jag behålla henne. Du hade inte blivit besviken dock, hon är en trogen tjänare

2012-01-25 @ 02:29:13
URL: http://trollbottom.se
Postat av: Marie-Louise

KRAMEN vännen.. Det var jätte trevligt att sitta å prata och inta ett antal muggar kaffe.. ;))

Och det ska vi garanterat göra om fler gånger..

Hoppas verkligen att ALLT eller något ska kunna ordna sej till det bättre.. Jag letar fonder så vi kan göra något med våra älskade nära och kära i framtiden.. Där har Du/jag något att se fram imot..

Tillsammans ska vi kunna må bra..

KRAM KRAM din vän Marie-Louise

2012-01-25 @ 07:38:47
Postat av: Terhi

Kan du inte sätta upp ett bankkonto och ge oss numret så kan vi hjälpa dig att skaffa datorn och kanske mer än så :-) Jag lovar att sätta in en hundring i alla fall.

/ Terhi

2012-01-26 @ 15:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0