Omvänd?

Japp då har mötet på mitt kära sjukhus varit.
Och inget blev som jag trodde, eller någon annan för den delen...
Det va bara jag min psykolog och kirurgen dom andra hade fått förhinder.
Alla va lugna och sansade (även jag)
Han va så tillmötesgående så.. han va totalt omvänd.
Fick klarhet i mkt och han förnekade även en del som fick mig att känna mig som ett äkta miffo...
Detta om att jag skulle på avgiftning till uppsala för dom med tungt missbruk hade aldrig sagts!!!! (men jag och min mamma plus patientombud vet att det sas)
Utan jag skulle få träffa ett team i uppsala bestående av kirurg, sjukgymnast,psykolog m.m fast nu är det ändrat till att han skickat remiss till göteborg i stället för att jag ska få träffa ett sådant team.
Varför va dom tvugna att knäcka mig först genom att säga att jag hade ett tungt missbruk??? vad fick dom ut av det? Jag vågade inte ens ta min ordinerade smärtlindring för att jag skulle bevisa att jag inte va missbrukare =( helt sjukt och nu sitta och säga att det aldrig sagts... suck...
Men toppen på alla sätt att jag ska komma till ett annat sjukhus med nya ögon och öron kanske dom kan hitta på ngt nytt?
Tufft att va ensam i gbg bara =(
Vi pratade lite igen ang detta med en operation i framtiden men hela magen är sammanväxt och för att få ut tarmpaketet och levern m.m för att komma åt det dom vill är mkt svårt och innebär en enorm risk för mig, och just nu tror jag inte jag vill spela mer med livet som insats... det har gjorts så mkt redan och det är ett under att jag faktiskt sitter här.
Sen detta med att gastrotuben gör så ont, han ville byta den mot en "knapp" men dom hade inte rätt mätinstrument där så jag skulle få en ny tid snarast, och förhoppningsvis skulle det bli bättre utan en slang som hängde ut.
Även en ny röntgen ska fixas där han ska försöka fixa så jag får äta köttbullar med kontrastmedel i ;) inte illa det ni =)
sen fanns det ngt mer man kunde pröva men det va otroliga risker med det oxå vilket jag är osäker på om jag vågar försöka.
Och detta med att jag ska iväg för att lära mig att äta händer inte =) weeee ingen ska tvinga mig att äta få ont och kräkas.
Smärtlindringen ska jag fortsätta med, morfinplåstrena, sen får smärt teamet i gbg sätta in ngt annat men medans jag väntar på en tid dit så ska jag fortsätta med mina.
Ville ha ngt som jag kunde ta vid behov i stället för att ha morfin i kroppen dagligen men det va ingen bra ide tydligen.
Så det va ingen ide att kämpa för den saken utan jag accepterade det han sa och gör så.
Så hur det än är och hur det än har varit och att han förnekade sånt han sagt innan så va det ett riktigt bra möte och jag är nöjd med de svaren jag fått idag =)
Prata om att en person kan vända om helt i sitt bemötande, skumt =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0