uppdat

Nu ska ni få höra...
Åkte ju in akut i tisdags och igår gjorde man en utförlig gastroskopi under narkos dels för man skulle se varför ja kräkts lite blod i helgen och för att se varför de kändes som syra när jag svalde men även för att ha en vägledning inför kommande op, så dom skulle lokalisera o titta på fickan.
Dom skulle även sätta en cvk då jag har haft svårt med vällingen då de gjort ont.
När ja varit vaken en timme ska jag höra om ja får dricka kaffe o även se om dom hitta ngt.
Jag va livrädd att allt skulle se bra ut för de säger dom ju jämt lika väl som mina prover alltid är bra.
Min kirurg va inte där men en annan o de hon hört va att dom hittat en klump mer får ja inte veta o de står inget i datan men min kirurg skulle komma på efm.
Efter jag varit ute en sväng o kommer upp är klockan ca halv fyra en sköterska säger då att min kirurg är väldigt upptagen men att den andra hade pratat med han o vad dom förstod så hitta man inget annat än klumpen, återigen får jag inget mer veta o jag är totalt knäckt för jag hade så ont o att dom då inget hittat... Världen rasa igen...
Efter fyra kommer min kirurg in iaf, som tur va.
Han berätta att han hitta en klump lika stor som ett ägg han hade aldrig sett ngt liknande och han plocka ut den, tabletter jag svalt satt fast i den...
han hade inte en aning om vad de va..
fy vad äckligt.
kanske därför oxå medicinen va svår att svälja o de kändes aldrig som den hjälpte....
Men sen ska ni få höra....
Jag hade sår längst med strupen och på ett ställe ett större sår han sa de såg ut som ngt frätt där.
Och när han kommer ner till min nya magsäck blir han paff, den ska vara 2 till 3cm men min va 10 till 15cm och det har gjort att passagen ner till tarmen är obefintlig.
Och han sa att detta förklarar allt... Mina smärtor och mina svårigheter att äta för så länge de ser ut så här kommer jag aldrig kunna äta.
Han sa annat med men jag hamna nog i chock av all info det va svårt att ta in allt.
Och när han säger att jag haft det så här i alla år blev jag både ledsen o arg.
Dom har ju sagt att jag inbillar mig att allt är psykiskt och att jag har inte ont utan är en simpel missbrukare...
Det är fortfarande mkt att ta in ska ni veta men ville informera er lite så ni vet ska skriva mer sen och berätta mer

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag läser din blogg med jämna mellanrum men det var ett tag sen jag skrev ett inlägg. Jag har aldrig misstrott dig, vet inte varför du berört mig så. Jag hoppas nu att de kan göra något åt detta om inte, har du iallafall fått upprättelse. Du borde få skadestånd utan motstycke. Man vet inte vad man ska säga. Önskar dig allt gott som finns.

2012-10-12 @ 08:08:06
Postat av: Ellinor

Förstår att du är omtumlad,arg och inte kan ta in allt på en gång.Självklart blir man förbannad för att du fått lida så länge men det är historia nu.Nu blickar vi framåt för nu kan det åtgärdas,nu gläder vi oss åt detta.Försök att tänka positivt,det mår du och kroppen bäst av,tänker på dig.Kram Ellinor

2012-10-12 @ 08:18:04
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: carina

Helt otroligt att dom inte har sett detta förut hoppas allt blir bra nu gumman många styrkekramar...

2012-10-12 @ 09:56:13
Postat av: \majja

Men Linda, det här är ju VERKLIGEN ett bevis på att allt som hänt dig inte är påhitt, det måste väl även DE anse!?
Jag tycker verkligen du ska anmäla sjukvården (när du orkar igen) för att de har förstört så många år i ditt liv.
SKÖNT att äntligen fått konkret svar på vad som är fel, även om det var chockerande nyheter, nu hoppas jag bara de kan hjälpa dig att åtgärda det igen, så du får tillbaka ditt liv..

2012-10-12 @ 11:59:33
URL: http://1och0.blogspot.com
Postat av: Terhi

Wow!
Hoppas de äntligen kan få rätt på dina besvär.
Det låter ju som att det kan bli så.
Håller tummarna hårt!

2012-10-12 @ 15:38:17
Postat av: C

Skönt att de verkar ha hittat orsaken till att du mår dåligt och kan åtgärda detta. Vi är många som ståår bakom dig och önskar dig och din familj lycka och ett värdigt liv! Kram!

2012-10-13 @ 10:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0