Kärnsjukhuset i Skövde, KSS

Där har ju jag gjort mina operationer alltså, gbp operationen, opererade bort den dåliga gallblåsan, sen tillbaka pga infektion där så dom öppnade upp det o det skulle själv läka innifrån (som tydligen va vanligt efter en gbp hade ja inte en aning om) Och ärr bråck samt sammanväxta o tvinnade tarmar (som oxå tydligen är vanligt).
Om typ 1,5v eller så ska en ny operation göras på just KSS där den trånga passagen i tunntarm bla ska fixas, och jag e livrädd!!!!!!
Och i detta sammanhang handlar det inte om att jag just är rädd för att opereras utan för att det ska ske på KSS.
Inte nog med att man ofta undrar hur stor kompitens dom har men det bemötandet man får, speciellt på avdelningen sen efter är vidrig.. Ingen lyssnar om det är ngt fel ingen tar hänsyn till patienten m.m.
Sen är det ju så att min älskade Lisa som dom tydligen tror dom kan behandla hur som helst, precis som dom gör med mig, men hon har nu varit på Kss igen och allt är bara så jävla beklagligt, nu ska ni få höra en del av den sista turen hon hade... Stumpan min.
Blir lite upprepning så ni hänger med ;)
Hon blev ju akut skickad till KSS av sin vct pga smärtorna hon hade i mage och att hon kräktes.
På KSS gjordes röntgen och efter ville dom lägga in henne med alvedon o dropp, då visste inte hon eller hennes man vad det va för fel, men eftersom Lisa blivit så fel behandlad där tidigare insåg dom att i detta läge skulle dom inte ta ngr chanser, hennes man ser till att få henne utskriven för att köra ner henne till sahlgrensks akutmottagning, när han kräver att få henne utskriven, säger då kirurgen att de e på egen risk och att hon hade svullen tarm och antagligen tarmvred.
Dom åker ner till sahlgrenska akutmottagning, där en ny röntgen görs.
Hör o häpna!!! Hon har inte bara tarmvred utan en jätte ful och inflamerad blindtarm!!!!!!!
Som KSS "missat" att se på röntgen svaret!! VA FAN!!! hallå de e ju så farligt, idioter!
Iaf så blir hon ju opad där nere o dom tar bort blindtarmen o fixar tarmarna.
Dagen innan det är tanke att hon ska åka hem ringer hon mig o vi pratar lääääänge.
Då visar de sig att dom ville att hon skulle få i sig flytande för att se att allt funkar innan hon kan åka hem o så långt e de ju okej.
Problemet är att när hon börjar dricka svullnar buken upp och det gör sjukt ont, nuu handlar de inte om ngr enorma mängder flytande.
Hon ringer på sköterskan som tycker att dom ska avvakta, och ger henne två tabletter om smärtan.
Givetvis vågar inte hon ta dom för det innebär ju att hon måste svälja ner dom med vatten.
Flera timmar går och hon ringer på sköterskan igen, för svullnaden ger sig inte! Men får svaret igen att avvakta.
Nästa dag först kommer en läkare som säger att hon kan åka hem och att svullnaden nog inte e ngr problem utan de kan bli så =(
Hon åker hem, med sin svullna mage och sina smärtor.
Det går ngr dagar men magen svullnar ännu mer och gjorde ännu ondare =( så hon går till vct, dom skickar henne till KSS för det behövdes en röntgen då dom på vct va oroliga att det va hål på tarmen.
Röngen enligt KSS såg bra ut så hon fick åka hem med värktab och en tid för gastro veckan därpå.
Minsta illa hon åt eller drack skar som knivar genom buken, tänk er den sjuka smärtan hon hade.
Det går ytterligare dagar och vi pratas vid över telefonen, efter vi lagt på tar det en stund så får jag ett sms där det står: 
Det tar verkligen aldrig slut på eländet.. Hann inte mer än lägga på luren när vi pratat förren jag upptäckte blod på kläderna.. Då hade det börjat välla ut gammalt blod ur ett av op såren, så det var bara att åka till vct där klämde läkarn ut stora klumpar med levrat blod och la om såret och så ska jag tillbaka i morgon så dom får titta.
Dagen efter e hon tillbaka till vct för att klämma ut mer blod =//
Dagarna går o det rinner ut massa ur hennes sår trotts förband m.m.
Så blir det iaf att hon åker in till KSS igen, där dom tittar på såren men bestämmer säg för att sätta mer stygn så det är ordentligt slutet, men inge dränge eller ngt??!!!
Hon får lite morfin men INGEN lokalbedövning, hon sa att det gjorde så sjukt ont vilket man kan förstå o vad e det för jävla sjukhus som inte ger lokalbedövning innan dom syr???
Sen åker hon hem o det går bara ngn dag så är hon tillbaka på KSS!
Då får jag senare detta sms från henne :
Gissa vart jag har tillbringat efter middagen? Jo på akuten igen.. Är så trött o arg på dom.. För  idag var dom helt plötsligt tvugna att öppna såret som blöder pga infektion, och det borde ha gjorts direkt istället för att sys ihop ännu mer sa kirurgen idag.. Fick världens panikångest attack där inne efter han körde in en jättetops o rörde runt utan vare sig bedövning el. Annat. Hur e det me dig idag? Kram.
Återigen ingen lokalbedövning, fy fan dom e ju sjuka, varför sparka på den som ligger?
Nu ska hon göra en gastroskopi på måndag, o det kanske e bra vad vet jag? Men vad ska en gastro göra mot hennes svullna buk? smärtan hon har som är omänsklig.
Jag kan bli tokig när jag tänker på ALLT hon blivit utsatt för av framför allt underbara sjukhuset KSS.
Och där ska man nu bli opererad igen, weehoo välkommen fröken ångest typ!
kan ju ärligt säga att jag INTE känner ngt lugn alls inför kommande operation, en VET JAG att det finns dom som fått jätte bra hjälp där o att ni gillar KSS + personal, men jag gör det inte och det finns fler.
Trodde tanken var med sjukhus och en sjukhus vistelse att man ska känna sig trygg? och i bra händer för är man på ett sjukhus så får man ju hjälp, eller???????????!!!!! Huaaaa....


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fan jag får ont i magen när jag läser detta! Förstår hur du känner men kan ni inte gå ihop o anmäla sjukhuset eller enskilda läkare och få prata med högsta hönset kanske? Detta kan ju inte vara lagligt! Hur kan man missa en inflammerad blindtarm?? Sinnessjukt! Man saknar ord liksom....Jag hoppas att allt går bra för dig nästa vecka annars får ju nåt annat sjukhus ta an dig o lösa dina problem. Du e fan 30 år o lever inte ett värdigt liv. Jag lider med dig o din vän.

Kram på er båda!

2011-03-13 @ 20:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0