Ååå vad roligt detta är, jätte skoj....*morr*

Varför skulle ngt i mitt liv förändras? Nej då här fortsätter allt hända så troget dag efter dag...
Igår när jag lagt mig för att läsa fick jag gå upp 2gg för att kräkas, det fanns tydligen pytte lite ägg kvar =(
Och nu på morgonen efter min frukost som består av en saftisglass, så fick jag kräkas upp den och då visade det sig igen att en pytte liten bit ägg fanns kvar från igår fortfarande!
Är det inte märkligt?
Kirurgerna vill ha det till att det är psykiskt MEN om det nu hade varit det hur är det möjligt för mig att styra så maten stannar kvar?
Det är för mig en gåta.
För hur det än är oavsett hur lång tid det gått, det spelar alltså ingen roll om jag kräks 10min efter mat intag eller om det går 12timmar så är det lika lätt eller svårt att få upp det.
Och jag menar ju det att hos en "normal" alltså en som inte är gbp opererad så efter x antal timmar har ju maten passerat och då finns det ju inget kvar att kräkas, och hos oss opade så ska ju maten passerat så mkt fortare.
Visst jag har inte någon läkar/kirurg utbildning men seriöst det kan ju vem som helst räkna ut att ngt fel är det.
För trångt eller stopp i passagen? Eller är jag dum i huvudet på ngt vis?
För som idag om ni tänker att jag kanske tog sista tuggan 18.30 och idag nu när jag kräktes kom det upp direkt, alltså ca 12.5 timmar senare!!!
Tycker inte att man behöver vara ett geni för att räkna ut att något är riktigt galet, eller?
Så trött på att spy, trött på att ha ont, trött på allt just nu.
Tacka gudarna för mina underbara barn och min underbara familj, utan dom hade jag aldrig klarat detta.
Dom är värda så mkt för allt dom stått ut med och allt dom fått göra för att jag inte längre kan.....

Kommentarer
Postat av: Jenny S

Vill bara säga att jag inte är den Jenny som gnällde på dig om datorn....ville bara berätta att i söndags åkte jag in på MAS Malmö universitetssjukhuset med enorma magsmärtor så jag fick morfin så smärtan släppte, skönt! De sa att de lägger in GBP patienter direkt på kirurgavdelningen för det kan vara akut op som behövs. Jag fick göra skiktröntgen och de kollade mina värden och läkaren gick runt två gånger om dan. De tog hand om mig jättebra! Hade du kommit dit så hade de fan inte släppt dig förrän du kunde äta det kan jag garantera. Där var folk som hade varit där i flera veckor. Jag åkte hem i tis em och jag har tydligen problem med min kvarliggande stora magsäck. Den producerar tydligen oxå magsyra fortfarande så jag fick höja min dos omeprazol igen. Enligt läkaren på årskontrollen skulle jag gå halvera dosen. Nu ska jag gå på den livet ut i alla fall. Du måste ta dig till ett sjukhus som tar hand om dig!

2012-02-08 @ 08:26:07
Postat av: Marie-Louise

KRAMEN VÄNNEN..

Önskar det kan hittas något svar på detta mystiska fenomen som rör sej i dej.. Jag lider verkligen med dej.. Jag önskar jag kunde komma på någon lösning..

Något jag tycker vore toppen vore ju om vi kunde få in dej till läkare och att de testade att sätta en sond på dej, så du på så vis kunde få i dej näring.. Ett vätske/närings dropp är ju erkligen ett MÅSTE.. Vart ska vi åka?? Vilket län ska vi ta?? Nu måste det hända saker.. KRAM KRAM VÄNNEN..

Vilekn underbar mamma du har som finns för dej.. Hon är GULD värd och mer därtill..

När ska vi försöka ta en fika och en pratstund??



Försök nu att ha de så bra det går idag..



GLÖM INTE BORT ATT DU ÄR VÄRDEFULL..

2012-02-08 @ 08:42:32
Postat av: Danielas Lchf-Liv

Du nämner din underbara familj och dina vänner, varför hjälper inte dom dig?

En mini-pc är ju inte så dyr, du kanske får skippa att baka och färga håret?

Hälsan kommer före ALLT och om du är döende så borde ju dina närmsta hjälpa till i första hand?

2012-02-08 @ 11:08:31
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.com
Postat av: Terhi

Får jag ställa en lite genant fråga: Har du avföring?



Kanske har du hört/sett i nyheterna om Emily (känner hennes mor) som 32 läkare missat diagnosen på. Hon dog av förstoppning. En del av hennes symptom liknar dina. Läs själv här: http://www.aftonbladet.se/halsa/article14269375.ab



Av kommentarerna förstår man att det här med läkare är ett lotteri. Det är fler som råkat ut för liknande behandling som du :-(



Kram / Terhi



PS Hur mycket kostar den PC du helst vill ha?

2012-02-08 @ 13:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0