hittade...

"Många viktopererade blir inte bra.
Förnyad viktuppgång, ständigt hungersug, kräkningar, magsmärtor, infektioner och bristningar i operationsområdet.
På längre sikt finns risk för näringsbrist eftersom de har svårt att tillgodogöra sig det nödvändiga fettet.
De med misslyckade operationer blir bortglömda av sjukvården, och de med lyckade resultat lyfts fram som exempel på den utmärkta kirurgi de har blivit utsatta för.
De "misslyckade" gömmer sig och skäms.
De upplever sig som personligt misslyckade, de har inte klarat att leva upp till idealbilden."

Hittade denna som en läkare skrivit 2008!!!
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/de_misslyckade_magoperationerna
Ett år efter min op, dom misslyckade opererade fanns då med, vad kommer det sig att man aldrig hörde ngt om det?
Jag kan tycka även fast chansen må vara liten att man får ett helvete så tycker jag man skulle ha blivit informerad om det.
Och än idag hör man inte så mkt om dom misslyckade operationerna, varför i helvete tystas det ner så?
Dessa operationer ska göras som en sista utväg, antingen om man försökt allt och lider av sjuklig fettma, och haft problem större delar av sitt liv.
Jag är ledsen men jag tycker personligen det är sinnes sjukt om man gör en sån här op för 25kg övervikt och man kanske bara varit överviktig i 1-2år...
Tänk om man då gör den endå och efter 1-2år kommer alla komplikationer, seriöst det är inte värt det, det är ett högt pris att betala om det vill sig illa.
Jag hoppas ni som tänkt göra den, tänker noga och länge.........
Och blir du en av de lyckade operationerna så får du säkert det liv du drömt om, men drar du nitlotten får du ett liv direkt från helvetet


Kommentarer
Postat av: Åsa

Förstår vad du menar Linda !

Hoppas oxå att de som tänkt göra denna op tänker sig för innan , sen har jag svårt att se att man väljer op för att det är den lätta vägen , men nog finns det säkert någon som tänkt så , men man ska vara klart medveten om att det är ingen Quick fix, det är ett beslut du får leva med hela ditt liv, inget du kan ångra senare , med eller utan komplikationer kommer ditt liv se annorlunda ut !

2012-02-26 @ 14:52:40
URL: http://asany.blogg.se/
Postat av: Mille

Skriv ut en kopia av artikeln och ta med till dr.

2012-02-27 @ 08:51:12
Postat av: \m

Go förmidda' Linda..

Jag kom på att du kanske ska prata med Roger Frej som är grundare till en ny förening som heter KF Gastric (Kamratförening Gastric).

Han är en eldsjäl för allt som har med GBP att göra och vill veta allt om både positiva och negativa erfarenheter av operationen. Han är själv opererad.



Han pushar många att starta systerföreningar runt om i landet och vill som sagt, få fram allt kring operationen för att kunna föra den här kunskapen vidare till alla som har några tankar kring den.



Maila honom, han finns även på Facebook, men där vet jag att du inte är medlem längre. Det finns dock en blogg som inte är så väldigt uppdaterad tyvärr, eftersom det mesta i infoväg kommer via fejjan.

Han svarar på den här mailadressen:

[email protected]



..och här är bloggen:

http://kfgastric.blogspot.com/2012/01/valkommen-till-kf-gastric.html



kram*

2012-02-27 @ 10:28:16
URL: http://1och0.blogspot.com
Postat av: Anna

På babyboom disskuteras oxå viktoperationer, inte så många som svarat där ännu.

en tjej har svarat så här

Jag är så förbannad över vissa som får igenom detta, bla min syster men vad hjälper det med alla mina varningar etc. JObbar med de som får komplikationer i form av sprucken tarm, tarmvred, sammanväxningar etc etc.

Vi har sett en kraftig ökning på GPB pat, vi har i snitt 2-4 pat i månaden hos oss med div komplikation.



Detta är bara en del av hennes svar, men det visar ju verkligen att du inte är ensam om problemet och det är sorgligt att problemen efter en sådan operation verkar sopas under mattan så mycket.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du snart ska få den hjälp du så väl behöver.

2012-02-27 @ 14:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0