Urk....

Jag undrar så vad det är för fel på min kropp?
Visst kirurgerna, dom som kan allt!, säger ju att det är psykiskt..
Men jag delar inte deras tanke.
Om jag försöker på mig på att äta ngt oavsett igentligen vad det är så säger magen *poff* och blir så spänd och stor, ser helt klart gravid ut, blir sjukt illamående precis som man blir vid magsjuka..
Men efter jag kräkts går svullnaden sakta ner och illamåendet försvinner direkt.
Tankarna om bråck slår mig... det va ju precis så det vart då dom heller inte lyssnade men efter ett års tjat så tog dom in mig och mkt riktigt då hade jag ju ett stort ärrbråck där tarmen åkte ut och klämdes fast därför det vart svullet, dom opererade då in ett nät.
Nu är ju frågan om nätet kan släppa? kanske inte helt men en del dock?
Eller kan det ha blivit ett nytt bråck?
Eller finns det något annat där symtomen är att man svullnar fort och väldigt mkt, omkretsen ökar allt från 5-10cm och som sagt det går på en sekund! Ont får jag ju då med.
Och blir illamående.
Det blir alltid så vid något mat intag, spelar ingen roll vad jag äter det blir lika samma av allt, eller om det blir jätte stressigt då kan ja svullna men inte så mkt och då blir ja inte illamående heller.
Detta är ju helt fel, att man ska vara tvungen att vara sin egen läkare.
Har ni ngn ide om vad det kan vara? Har ni något tips till mig?
Och säg nu inte sjukhuset, utan ideer ni kan bolla med mig?
Ne nu ska jag ta denna onda mage och lägga mig och läsa lite innan jag ska försöka sova...
Imorgon är en ny dag, med nya tankar och ideer.
Fortsätter bolla med er då =)
Nattinatt <3

Kommentarer
Postat av: Sofi

Uppriktigt Linda jag har följt din blogg sen jag såg kalla fakta på TV , jag tror att du måste ha något stopp någonstans i tarm/mage en slags propp nästan eftersom att musklerna (ringmusklerna) arbetar och "klämmer maten vidare" det kan ju även vara strup locket som är försvagat eftersom att du spyr så mycke? de är ju faktiskt de som håller nere maten i magsäcken tills den kommer till tarmarna ? ... låter ju grovt att säga meen! gå till sjukhuset svälj kontrasten och visa att den kommer lika snabbt upp igen till både läkare/sjuksystrar vård personal är oerhört knepiga och speciella människor stå upp för din sak även om de kan vara jobbigt. Jag säger inte de här för att vara elak eller peka ner på dig YOU GO GIRL! förtusan kämpa kämpa !! kramisar skickar värme och styrka till dig och ber ärke ängeln gabriell vara med dig.

2012-01-29 @ 22:07:04
Postat av: Anna

Hej Linda!

Jag hade precis de symtomen du beskriver "...blir så spänd och stor, ser helt klart gravid ut, blir sjukt illamående...." samtidigt som man får ont.. En huggande krampande smärta som strålar mit ryggen (så hade jag det) När min läkare gick in med titthål för att se efter helt enkelt så hade min tarm vridit sig och hade i allvarlig grad blivit en vagination (att tarmen gått in i sig själv likt om man drar av sig en tunsocka) efter min läkare ordnade upp där inne i magen så försvann de problem med svullnad, illamående och smärta.

Du kanske också har drabbats av detta?



Många kramar från den nyopererade tjejen.... För 13e gången....

2012-01-30 @ 00:03:18
Postat av: Anonym

Bra ideer ovanför...

2012-01-30 @ 17:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0