Sommar och semester

Har försökt att ha lite semester och sommarlov med mina barn, jag kämpar på allt jag kan men det är inte så jätte lätt.
Grandisen vi hade på prov fick åka hem =( Min kropp klarar det inte och det blev att min make fick ta det största ansvaret och det va inte meningen så vi tog beslutet att han fick åka hem igen.
Det gjorde så oerhört ont då han va en av dom underbaraste grandisar jag stött på, men jag måste nog försöka acceptera att min kropp är på tok för trasig för stor hund =( Så jag får nog hålla mig till småttingar =)
Vad har annars hänt med mig och kroppen?
Kanske skrivit om detta redan men här kommer en uppdat =)
Ett tag efter jag varit på kirurg för att mäta ut till en knapp fick jag en bukinflamation, det började på en torsdag men som vi alla vet åker jag inte så gärna in till sjukhuset men söndag morgon va smärtan för jävlig så jag åkte till akuten tidigt.
Fick morfin, röntgen och en dunder dos antibiotika.
Fick stanna 3dagar på kava innan jag kunde dra mig hemåt igen, helt underbar personal och bemötandet va otroligt.
Sen har jag varit på röntgen i göteborg...
Väl där fick jag först svälja en mun kontrast av vattenliknande vätska, en kontrast som var som krita och efter det kontrast som va tjockare än potatismos (så äckligt) och tillsist skulle jag ha med ngt ätbart som dom skulle doppa i kontrast, jag kom inte på ngt annat så jag köpte en liten hamburgare på mc donalds, dom tog jätte lite av brödet som jag fick tugga ett tag sen svälja under tiden detta gjordes tog massa bilder.
Både jag och röntgenläkare såg att det va stopp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Han sa även att det va stopp mellan nya magsäcken och tarmen, vilket syntes tydligt på skärmen.
Det va i sig en enorm seger för mig att få det svart på vitt, men sen kom jag fram till det att dom sagt att dom inte vill öppna mig igen, så frågan återstår ska jag ha det så här alltid?
JJag har ont, är trött, ja det är mkt skit med kärringen än... men jag ska försöka ha lite mer sommarlov med barnen sen börjar jag blogga ordentligt igen =)
Kram på er alla och hoppas ni har en toppen sommar där ute =)

Kommentarer
Postat av: C

Njut så gott du kan av ledigheten med familjen! =)



Fast så där kan de ju själva inse att du inte kan leva, läkarna alltså. Märkligt att de inte vill göra en operation till.



Stå på dig! Sköt om dig!



kram

2012-07-30 @ 12:44:45
Postat av: Ellinor

Trist med vovven,hoppas att du får några fina dagar med barnen.Kram Ellinor

2012-07-30 @ 18:37:00
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: EllinorO

Det går att öppna upp stoppet utan att "öppna" dig igen.

Det går att göra via en gastroskopi och en ballongsprängning har jag för mig. Jag har en kompis som fick göra balongsprängning för att öppna upp hennes tarm/mage del.

2012-08-01 @ 11:07:31
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: lisbeth

Stackars dig! men kan bara säga Grattis till att de hittade ett stopp så de kan göra något åt det! många kramar till dig! Lisbeth

2012-08-02 @ 09:43:55
URL: http://minresamot.blogspot.se/
Postat av: Anna "I-a" Lindvall

Hej Linda! Jag googlade och hittade din blogg av ren tur och det är jag glad för att jag gjorde. Jag gjorde en gastric by pass 24/4-2012 redan dagen efter min operation mådde jag pyton men tänkte väl som man gör mest att det är normalt att man ska må såhär efter operation. Men det blev inte bättre och jag kunde inte få i mig någonting i magen, samt den fruktansvärda smärtan som sitter i magen. Jag avvaktade men åkte sen in till sjukhuset här i Linköping dom kunde inget om gastricpatienter så jag fick en morfinspruta och sen blev jag hemskickad. Dagen efter ringde jag upp Motala där jag gjort min op av (Bengt Orrenius) och han ringde upp mig och sa att jag var tvungen att åka till Norrköpings sjukhus det är där dom tar hand om komplikationerna. Så jag fick komma dit och blev inlagd 35 dagar pga förträngningar,opererat in ett stent som ska vidga tarmen,magsår m.m Hittills så har dom gjort 4 ballongvidgningar, alla tänkbara röntgenundersökningar med kontrast i blodet, samt dricka kontrast samt buköversikter. Jag har konstant illamående,kräks ofta ingen aptit och tokont i magen.. värken strålar ut i ryggen. Senaste gastroskopin dom gjorde så blev jag så ledsen när jag fick träffa läkaren för han gjorde ett uttalande att mina smärtor och illamående var psykiskt. Jag blev alldeles paff. Jag önskar få lära känna dig Linda och även andra som också lever med en gastric by pass baksida. Kram på er //I-a

2012-08-11 @ 00:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0