Nu börjar kampen....

Nu är det dags att jag försöker få tillbaka mitt liv, bli den jag alltid varit.
I och med allt som varit sedan jag gjorde min gb operation så har jag förlorat mig själv, tappade allt jag stod för på vägen och nu är det på tiden att jag kämpar för att komma tillbaka mentalt oxå.
Vad det gäller kroppen så känns jag ju som ett sjunkande skepp men just nu kan inget mer göras än det som görs och jag får kämpa vidare med vällingen och lära mig hantera smärtan och även acceptera att jag inte kan äta mat...
Men nu behöver jag hitta mig oxå....
Jag va ju så otroligt social och glad förr men dom sista åren har jag slutit mig som en mussla, inte orkat klarat av att gå utanför dörren, bara varit här ensam och förtvivlad, men det måste vara bra med det nu.
Jag är 33år och har väl igentligen hela livet framför mig hur svårt jag än har att se framtiden men jag måste.
Det är inte dags för mig att dö än jag ska finnas här för min familj och mina vänner (så nej ni slipper mig inte på ett tag =P )
Vägen tillbaka är lång och jag har mkt att kämpa med men en vacker dag ska jag må som jag förtjänar.
Nu får det vara färdigt att leva som ett kolli, det ger ju inte mig ngt heller.
Jag har nu gått upp 17kg =)))) från 47kg den 2mars till 64kg 7 juni så nu orkar faktiskt mina ben bära mig igen och jag börjar återfå styrkan igen och jag kan le ibland.
Jag mår inte bra är inte ens i närheten av att må bra men jag mår bättre än jag gjort de senaste året, åren...
Kanske detta är början på ngt? vågar även jag hoppas?

Kommentarer
Postat av: \majja

Vad skönt att "se" dig igen och höra att ditt möte gick bra. Jag hoppas verkligen det blir som du skriver nu; en början på något nytt - något BRA!

kram*

2012-06-07 @ 13:56:02
URL: http://1och0.blogspot.com
Postat av: therese

heja, heja. ta ett steg i taget och dagen för dagen!! Jag tror och tänker på dej.

2012-06-07 @ 20:42:58
URL: http://tesse208.blogspot.se
Postat av: Ellinor

Lilla hjärtat,du är en kämpe!Blir så glad när jag fick se att det är ok med smärtlindringen,kroppen slits oerhört av smärta,det är bättre att ha en jämn lindring än toppar och dalar.Håller ummar och tår för dig/kram

2012-06-07 @ 21:12:48
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: kati

vad härligt att läsa om dig igen , och att du faktiskt kommer vidare för nya undersökningar, Låter helt underbart 17 kg... fantastiskt , även om du har ont och mår dåligt så är det kanske lättare att må dåligt med energi i kroppen. Underbart fortsätt kämpa , som du säger du har ALLT att kämpa för . tror på dig och tänker på dig. kram

2012-06-13 @ 14:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0