Lite tankar

Igår va det mycket att ta in, och det tog ett tag innan allt sjönk in och jag förstod vad som kommer att ske...
Vill oxå säga att personalen har varit super trevliga både igår och idag och min vistelse känns så mkt bättre då.
Det känns inte vemodigt och jobbigt att vara här, inte på det sätt som varit så jobbigt innan, nu är det enda som är jobbigt är ju att vara ifrån mina nära och kära...
Men jag behöver detta det vet vi alla, jag behöver näringen och att det finns en plan betyder så mkt oxå.
Nu handlar det inte om att man bara ska avvakta och vätska upp utan nu finns det en behandlingsplan vilket känns toppen!
Men som ni vet är jag ju skit skraj för allt nytt och för sånt jag inte vet ngt om...
Så detta med cvk och peg gör mig jätte rädd =(
Det låter otäckt och jag är rädd för att ngt galet ska hända, att det blir infektion i peggen eller vad som helst.
Jag vet att man inte ska se så jävla negativt på allt men efter mina turer är det inte så konstigt heller, och för var gång något nytt har gjorts eller efter alla operationer har någon ny komplikation tillstött så då är det ju inte så konstigt heller att oron är där menar jag...
Men man får väl ta en dag i taget, nu först är det ju cvk som gäller på måndag eller tisdag, sen är de ju eventuellt insättning av peg v.11 om jag är stark nog...
Sen vet jag inte hur lång tid det behöver gå med peggen innan man är stark nog för operation, men det känns som om det är rätt långt borta just nu, så operation behöver jag ju inte tänka på än...
Jag ska försöka få hjälp med datorn idag då min syster kommer så då ska jag lägga in kort =)
Men först blir det sällskap av en vän <3

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det låter ju fantastiskt att någon ser dig och förstår dig och kommer hjälpa dig. Försök se framåt och tänk på det som ändå varit positivt sen du gjorde din op. Det jag tänker på med min op är att jag ska bli mer rörlig, knyta skosnören, hoppa i båten, gå upp för en större sten i skogen. sitta på en filt. Sitta på vilken stol som helst, leka, cykla, vara spontan, umgås, bli mer positiv och inte att föringa klä sig och känna sig fin.

Ha det bra!

2012-03-03 @ 12:25:08
Postat av: jolina

gud va härligt du blev inlagd med en vårdplan nu

förhoppningsvis innan du vet ordet av har du återfått energin och kan leka med dina barn och

"göra vuxna saker med din man" hehe ja hoppas du förstår va jagmenar hehe

2012-03-03 @ 13:46:20
URL: http://metrobloggen.se/jagad
Postat av: Rebecca

Linda - det gläder mig att du ÄNTLIGEN fått en behandlingsplan! Det är din tur nu och det är ju egentligen inte så konstigt att du blivit bitter av allt. Du har haft extrem otur när det gäller behandling och dess komplikationer, men förhoppningsvis har det vänt.

Gör som du säger - ta en dag i taget och oroa dig inte för morgondagen. Njut av idag. Att du får i dig näring och smärtstillande. Det är du värd!

Kramar om

2012-03-03 @ 14:45:18
URL: http://frokendahl.wordpress.com
Postat av: getbins

Vad är det för op.som kommer att göras.

2012-03-03 @ 19:14:06
Postat av: Erica

Bra att du känner dig lyssnad på, hoppas du får bra hjälp nu!

Var inte rädd fär PEG, det är ingen stor op. och vad är alternativet? att svälta?? neeej, inte bra.

Lycka till.

2012-03-03 @ 20:53:28
Postat av: M

Linda, jag kan inte beskriva hur glad jag blev när jag läste dina senaste inlägg och att du äntligen är inlagd!! Att dessutom höra att de har en RIKTIG vårdplan för dig gör att alla i din närhet måste känna en otrolig lättnad. Det betyder ju att de kan börja hoppas att få tillbaka SIN Linda, en människa de älskar och längtar efter..

Nu är tiden som dödsjuk förhoppningsvis över...



Även jag ser en helt annan Linda som skriver, en positiv och lycklig, om än i små mått, och det är fantastiskt.



Din livlina med nya datorn kom verkligen i rätt tid dessutom.. :-)



SÅ glad för din skull!



..och du, nu är det VI som ska peppa dig att alla saker som kan verka skrämmande med att vara inlagd vänds till något positivt istället. Alla saker de kommer att göra leder ju mot ett tillfrisknande för dig.

Vi kommer finnas här och peppa dig!!



kram*

2012-03-04 @ 09:46:04
URL: http://1och0.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej

Hoppas det går bra för dig. Har varit inne flera gånger idag för att se om du uppdaterat sidan. Jag tänker på dig och hoppas att det du genomgår nu är vändningen för dig och att du kommer må bättre from med nu.

Vänligen Anna.

2012-03-04 @ 15:11:06
Postat av: Terhi

Så skönt att höra att du nu tas om hand och att folk omkring dig är trevliga. Men en sak bekymrar mig lite. Du skriver att det är dags för ditt första bloss. Dvs att du röker :-( Har dina läkare förr och nu informerat dig om rökning/operation?



Jag skulle gärna se att du passar på att ta hjälp för att sluta röka medans du är inlagd. Skulle tro att din kirurg och de andra skulle se positivt på det.



Och vet du vad - du skulle få lite bättre ekonomi också ;-)



Här några länkar jag hittade, men Googla gärna själv också. Kunskap är makt!



http://www.lul.se/upload/LE/Broschyrer/Tobak_och_operation_patientbroschyr.pdf



http://www.vetenskaphalsa.se/en-rokfri-operation-minskar-risken-for-komplikationer/



http://www.vgregion.se/upload/Alingsas/Broshyrer/Tobak%20och%20operation.pdf



http://www.1177.se/Kalmar-lan/Fakta-och-rad/Behandlingar/Tobak-och-operation/



http://www.folkhalsoguiden.se/Projekt.aspx?id=676



Sköt om dig / Terhi

2012-03-04 @ 17:50:38
Postat av: Lillam

vad är cvk och peg? och vad innebär de?!



ta vara på dig

2012-03-04 @ 20:10:09
Postat av: Marie-Louise

Jag är så otroligt GLAD över att min älskade vän äntligen kommit in och får hjälpen.. ;) KRAM KRAM..



Blir lite lessen i ögat av vissa kommentarer.

Många tycks tro att man blir SÅ BRA och kan göra både det ena och det andra efter GBP op..

Men det är INTE så. Är själv OP.. Mitt resultat är toppen i viktnedgång osv. MEN min värk som FK anser jag skulle bli så bra ifrån är ju helt tvärtom..

Ondare har jag fått. Lättare att få ont på nya ställen i kroppen. Och inte nog med det.

VI som är GBP op får INTE äta inflammations hämmande värktabletter.. Detta är något NI ska tänka på som planerar att göra GBP op.. Har ni "inflamations värk" så tänk då att NI inte får den smärtlindring som ni kunnat få innan..

Jag vet hur det är.. ;( Men det har för mej varit värt att göra OP.. Men letar fortfarande efter rätt smärtlindring.. Har gått 1½ år nu..



LINDA vet hur mitt liv är.. Därför kan jag passa på att skriva om det här..



Önskar dej min KÄRE VÄN LINDA en bra skön VILODAG..



KRAM KRAM KRAM KRAM din vän..

2012-03-05 @ 06:51:42
Postat av: \m

Marie-Louise, jag läser ditt inlägg med ett stort frågetecken.

Jag har inte hört ett ord om att vi opererade inte får äta inflammationshämmande tabletter?

Vilka tabletter gäller det och vad är det för restriktioner kring detta? Tacksam för all info!

(Sorry Linda att jag tar över din blogg, men det här kanske är något som andra också inte har kunskap krin.)



Jag får nog kontakta min läkare om det här, för nu blir jag verkligen fundersam... (har just nu en inflammation i nacke och axel som jag skulle vilja ta Diklofenak för..)

2012-03-05 @ 09:42:01
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0