Suck...

Nu har jag tagit min svarta pärla (notebook) och gått ut.
Min fina neon gröna termos mugg med kaffe är troget med =)
Försöker hitta på saker att göra för att tiden ska gå lite fortare och min mamma ska komma, för att sen få mötet avklarat.
Min kirurg va inne en snabbis på ronden, och vad jag förstod så såg man väl inget direkt på den sista röntgen, och det kunde man ju räknat ut själv, för av ngn konstig anledning är allt så jävla fint hela tiden och proverna är alltid bra...
Det man vid ngt tillfälle sett, antar att de va vid den röntgen på matstrupe och lilla magsäcksfickan, att det va ngt utrymme vid den nya lilla magsäcksfickan som va för stor och det kommer opereras men han trodde inte det skulle bli på 4-6månader då jag måste va så mkt starkare först.
Så nu återstår frågan hur lång tid med näringsdropp det måste gå och hur mkt jag måste gå upp i vikt innan man kan sätta peg?
Och sen undrar man ju hur allt ska bli med smärtlindringen.. jag har en plan hur jag skulle vilja ha det men sen är frågan om dom anser samma.
Vill få bort spasmofenen sen ha någon smärtlindring som gör att jag inte har såna smärt toppar utan att man håller sig i mitten på en smärtskala för nu när jag får mina smärt toppar så ligger det ju på en 10a och med 2ml spasmofen hamnar jag på en 1a, men sen vid lunch eller innan har ju smärt toppen kommit tillbaka och jag ligger åter på en 10a och då tar jag 1ml spasmofen och hamnar på en 6a och sen håller det på så.
Jag tror inte jag blir smärtfri men att man har en smärta som man kan hantera typ 4-5 på en skala... men just att man får bort dom värsta topparna...
Jaja vi får se vad som händer, återkommer i eftermiddag med uppdatering....

Kommentarer
Postat av: Terhi

Jag tycker också det är konstigt att de inte hittar något, så jag börjar mer och mer tro att det har med matsmältningen att göra. Du kan ju få i dig vissa saker men inte andra. Det behövs ju matsmältningsenzymer för olika sorters mat. Kanske du saknar några av dem.



Jag har en väninna som inte kan äta rött kött men fisk, fågel, ägg m m går bra. Och det handlar om att hon saknar just enzymen som tar hand om rött kött (nöt, gris, lamm m m).



Fråga läkarna om de tänkt på det.



Håller tummarna för!

2012-03-13 @ 12:17:37
Postat av: marie nielsen

Hej jag hittade din blogg igår och försökte skriva en kommentar men hände inget men jag har knappt sovit i natt för jag får inte in i skallen att det sitter ngn annan i Sverige med exakt samma problem som jag har ,trodde jag va ensam ,fortsätter och följa dig Marie

2012-03-13 @ 12:50:42
Postat av: Ellinor

Vet ju att du redan är på möte,men är det ingen som har funderat på morfinplåster?Jag blir dålig av intavenös morfin men vid dom senaste tarmvreden så har jag haft morfinplåster och det har varit väldigt lyckat...Pöss

2012-03-13 @ 15:20:47
URL: http://elligrta.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0