Tisdagens samtal med kirurgen...

Igår kom kirurgen in och satte sig ner och han tog sig verkligen tid att förklara och jag fick möjlighet att bolla tankar med han, kändes så jätte bra =)
Nu är det lite svårt att förklara med ord för er allt av de han sa för han ritade samtidigt, de va lättare att förstå då.
Men som det är nu har inte någon en aning om vad det kan vara för fel så det verkar oxå som om man ska köra lite uteslutningsmetoden....
Och under tiden kommer jag få näringsdroppet.
En påse per dygn.
Magnetröntgen ska göras för att se om det finns några gallstenar på gallväggarna samt kolla levern.
Sen ska en kontraströntgen göras med den där tunga tjocka kontrasten och då ska jag dricka den och under x antal timmar ska man ta bilder för att se var det tar vägen, eftersom man sist enbart kolla matstrupe och magsäcksfickan.
Sen ska man börja trappa ut spasmofenen och i stället sätta in ngt morfinplåster, plåstret fick jag igår och än hjälper det inte ngt alls =(
Vi måste ju vänta och se vad dessa röntgenbilder kommer att visa om dom visar ngt...
Sen får vi se hur det blir med peggen om den säts in nästa vecka.
Det hette tydligen inte peg eftersom man med en peg sätter in den med ett gastroskop och det kan man ju inte på oss opererade...
Det tas lite blodprover då och då oxå... men har inte fått höra ngt om svaret.
Det va som kirurgen sa i vanliga fall vill dom ha hem patienterna så fort som möjligt men inte i mitt fall, utan denna gång har dom inte bråttom med att få hem mig.
Och han tyckte att jag verkligen skulle ta denna tid på sjukhuset och vila upp mig, eftersom här finns inga måsten utan jag kan bara rå om mig själv och sätta mig själv i första rummet och inte sist som jag alltid gjort.
Men det är inte alltid så lätt, längtar hem.......



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Självklart vill du hem och det skadu när du piggar på dej,tålamod hjärtat!

2012-03-07 @ 16:33:34
URL: http://elligrta.bloggo.nu
Postat av: Liza

Va skönt att dom kollar dig så noga! Äntligen! Ang ditt morfinplåster som behöver inte plåstret vara ineffektivt utan det handlar om vilken styrka du kommer få. Dels finns det många olika sorter av plåster och olika styrkor. Hoppas du kan få något som kan hjälpa dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0