Fortsätter att svara...


Ellinor om Fortsätter att svara...:

Skruttfia,sluta försvara dej till dom som inte fattar!Självklart så går det inte att tränga ner något i en slang som är tilltäppt!GRRRRRRRR IDIOTER!Kram

Hej min goa Ellinor.
jag vet att jag inte ska försöka försvara mig, men de känns som om jag måste för dom verkar inte förstå att jag gjort o försökt allt som står i min makt, jag är ju inte korkad, bara tom o ledsen.
Kram i massa till dig <3

------------------------------------------------------------------------------------------------



Johanna

Hej!!
En fråga, var det så här direkt efter din operation eller har det tillkommit senare??
Sen vart är du opererad??

Hej.
Det började 5-6mån efter min operation och jag opererades på KSS i Skövde.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Carola

"Finns där inget att glädjas åt i ditt liv, dina barn? allt verkar vara en enda mörk tunnel:( du måste gå och prata med någon"

Hej Emma.
Absolut är mina barn o min man mina ljusglimtar i livet =) utan dom hade jag nog inte ens gått upp på morgonen..
MEN denna bloggen handlar inte om dom utan hur baksidan av en gbp operation är, och jag vill inte hänga ut dom här, men absolut min familj är mitt allt!!!
Jag har samtalskontakt varje vecka.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Emma  om Det har redan börjat...:

Starkt av dig att medverka. Men det jag inte förstår är hur du har kunnat gå och mått så psykiskt dåligt med ditt matmissbruk i så lång tid? Varför har du inte själv sökt någon form av terapi? Om inte för dig själv så gör det för din familj framför allt dina barn!!! att du inte ens kan sitta och äta middag tillsammans med din familj är ju helt vansinnigt. Du får ju ordna din kost och äta utefter dina förutsättningar.
Innan du gjorde operationen var du då inte medveten om att lägga om din livsstil? 160 kg vägde du innan, mår du inte bättre i din roll som mamma tillsammans med dina barn? ditt öiv måste ju vara fullt av aktivitet nu som det inte var möjligt tidigare? Jag tror du måste fokusera på dom ljusa sidorna i ditt liv istället för att bara tänka på mat! något fel när det gäller kosten måste du trots allt göra? jag önskar dig all lycka &att du får den vården du behöver!!!

Gillar inte när jag känner att jag måste försvara mig för det va inte tanken med min blogg =( och jag trodde om man läste o följde bloggen så visste man allt men jag säger detta en gång till...
Ja jag vägde 160kg innan och som mest, men jag började gå upp i vikt redan som väldigt liten, och så många andra åt så mkt mer än mig så min vikt va för mig en gåta, jag försökte allt under uppväxten o som vuxen, men detta va den absoluta sista utväg.
jag har sökt hjälp otaliga gg innan, och samtalskontakt har jag haft hela mitt liv.
jag gjorde denna op framförallt för mina barn för att dom skulle få ha kvar sin mamma lite längre samt att jag skulle orka med allt vad det innebär att ha barn, MEN som du läst så vart det inte som man tänkt sig.
Givetvis la jag om min livsstil! jag e ju inte korkad o tror jag kan göra en sån här operation o sen leva som innan, nej så dum i huvudet är jag inte.
Du skriver att jag ska tänka på ljusglimtarna i livet o inte tänka så mkt på mat, o du har ju rätt men pröva själv att leva ett liv där du har ständig hunger, mattlöshet, svimmningskänslor, smärtor m.m och kroppen skriker efter mat!! och OAVSETT vad du försöker stoppa i dig går det åt helvete, så givetvis ligger focus på mat för det är nödvändigt ont för att du ska ORKA va den mamma och fru du vill vara!
Har du en aning om hur det är att vara undernärd och ha näringsbrist?
Det finns inget lätt att leva med det än mindre att orka vara en bra o fartfylld mamma, men jag kämpar att vara en mamma o fru så gott jag kan trots mina krämper o brister.
Och detta med kosten, många säger att jag måste göra ngt fel men jag gör inte det, jag följer allt dom ordinerat och jag äter sjukt sakta o tuggar så noga men om man läser så handlar detta även om att ja inte kan dricka flytande så bra heller..
Hoppas du fått lite svar o jag ber om ursäkt att jag blir taggig.

-----------------------------------------------------------------------------------

Emma om Svar på kommentarer...:

Hej! Jag har inte heller läst så mycket i din blogg än. Men jag läste detta inlägget nu och ser att du skriver att du var jätterädd att börja äta vanlig mat på länge efter operationen, åt mycket pure och flytande. Hur länge åt du bara det? Fick du några restriktioner om när du skulle börja äta vanlig mat? Jag tänker att det kanske kan bidra till de smärtor och kräkningar du har idag, att passagen inte fungerar som den ska, för det läker och formar sig i magen också, och om du väntat för länge med att börja äta vanlig mat så kanske det kan vara en bidragande orsak? Jag vet inte, men jag hoppas att du får ordning på ditt liv. MVH /EM


Hej.
Jag opererades ju för 4år sedan, men vart kvar på sjukhuset ett tag pga komplikationer vid open.
När jag kom hem hade jag ju ätit flytande på sjukhuset i 2v sen lite mer hemma innan jag börja med pure och det åt jag ngr veckor, 3 tror jag det va sen började jag med mat men jag mosade den.
Jag följde sjukhuset restrektioner grundligt och gjorde inga avikelser alls.
Och i dagsläget så finns det som sagt inget jag kan äta som inte ger smärtor m.m
men vi får se hur det blir efter operationen som blir om lite mer än en vecka, men jag har inte mkt hopp =//

-----------------------------------------------------------------------------------

bzzzz om Idag gäller det, eller?:

LÄste längre ner i bloggen att du har smärtor som liknar mina. Jag har mina smärtor på natten och när jag ätit helt fel mat. Behöver ju inte vara så för dig att du har ätit fel mat. Har hört andra som fått dessa smärtor av typ all sorters mat. Så i den bemärkelsen har jag haft en jätte tur. Men det jag ville berätta var att jag har blivit hjälpt av omeprazol. Fungerar kanon oftast hjälper en tablett men i natt var jag tvungen att ta 2. Och de hjälpte nästan inte. Men till slut så gick det över. Har du provat att äta någon form av magsårsmedicin?

Hej.
Jag får ju mina smärtor även när jag inte försökt äta ngt och om jag dricker 4 klunkar vatten kommer dom, jag får max dricka 2 klunkar vatten =( så det innebär att trots att jag försöker dricka ofta får jag inte i mig mkt vätska per dygn =(
Jag har haft omeprazol nu i över ett år och i 6månader har jag ätit två per dygn, tycker inte dom hjälper så mkt men då vet jag ju inte heller hur ont jag haft utan dom?
Har nu fått recept på Nexium men inte provat den än då en vän med samma prob har försökt den o fått så mkt ondare av den så jag har inte vågat än..




om För att klar göra vissa saker!!!:

"Jag har sagt något i stil med att jag inte vågade se på Kalla Fakta för att jag var RÄDD för att det skulle vara väldigt vinklat. Nu verkar det ju inte ha varit så, men intrycket när man såg trailern var att de vinklade det så att ALLA fick problem efter op, och det vill jag inte se bara två veckor innan jag ska operera mig."

Hej Carola.
måste säga att iaf min medverkan var absolut inte vinklad, däremot hade dom tagit bort vissa väldigt jobbiga saker, kanske för att skydda mig?
Det kommer säkert gå jätte bra för dig med dig operation, kommer hålla tummarna =)
Man vet ju inte hur stor del av de opererade som får en massa komplikationer då inte alla vågar träda fram, pga dåligt bemötande samt att man inte blir betrodd.
Men större del av de opererade mår ju faktiskt bra =)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Emma  om Att Äta:

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!!

En fråga, var det så här direkt efter din operation eller har det tillkommit senare??

Sen vart är du opererad??

2011-03-12 @ 11:31:38
URL: http://junitjejen86.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Skruttfia,sluta försvara dej till dom som inte fattar!Självklart så går det inte att tränga ner något i en slang som är tilltäppt!GRRRRRRRR IDIOTER!Kram

2011-03-12 @ 11:57:55
Postat av: Johanna

Okej då opererades vi på samma ställe. . jag opades av Kylebäck. .



Hoppas att det går för dig. . =) att alla bekymmer löser sig. .

2011-03-12 @ 14:13:01
URL: http://junitjejen86.blogg.se/
Postat av: Carola

Håller verkligen tummarna för att din op går bra.

2011-03-13 @ 11:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0