ett tag sedan

Måndag hade ja möte med arbetspsykologen och mitt ombud, som vanligt då jag ska träffa nya personer va ja ruggigt nervös.
Men det gick jätte bra o hon va riktigt trevlig, boka in tider för de olika testerna som ska göras för att hon sen ska kunna skriva ett underlag till försäkringskassan som jag ska skicka med i min överklagan.

Sen har det varit mkt focus på operationen..
Dr,Modin hade ju satt mig på förtur och att bråcket skulle opereras inom 4v.. men givetvis kan ju inget gå som man hoppats på =(
Först får ja veta att den open inte görs på kss utan i lidköping!!! Det va första smällen eftersom jag är i sånt behov av att ha ngn hos mig för att jag ska klara ångesten, och lidköping e ju en bit bort, hade de varit i skövde hade ju mamma o syrran kunnat komma med kort varsel o maken hade oxå kunnat komma en sväng var dag... Fitta rent utsagt..
Sen när ja ringer lidköping idag för o kolla om dom har en tid på ett ungfär då open ska göras, kommer nästa smäll!!! Det visar sig vara 5-månaders vänte tid!!! Va fan!! Paniken stegrade o tårarna kom.. jag orkar inte o kan inte ha det så här i 6 månader till!!!
Frågade då om jag kan komma till ett annat landsting?! Pga att min levnadssituation är ohållbar.
Då sa sköterskan att hon skulle prata med kirurgen o se vad som fanns att göra efterson dr,modin satt mig som prio 1
Hon hoppades på o få tag på han denna vecka så nu är det bara att vänta...

Sen har vi den underbara försäkringskassan, jubel idioter!!
Eftersom dom inte godkände mig som sjukpensionär så va ja ju tvungen o börja ett program så ja skulle få ngr pengar alls, och detta får man i 3mån och det handlar ju inte om att man blir rik =( jag får 3400!!woohoo eller inte..
utbetalning ska ske den 27de, men jag har fortfarande inte fått dom så jag ringde både af och fk idag och ingen verkar veta ngt, blir så irriterad...
Ska ringa i morgon igen för ja måste ha dessa pengar innan fredag ju, medcin som måste hämtas ut, barnen som behöver vissa saker o mat.. ja det lilla man får för 3400!!
Men grejen e ju den att vi bestämde oss för o inte gå till soc denna månad för vi skulle bara få ngr hundra och då kan det kvitta, så det är extra viktigt att allt kommer då det ska annars stannar världen upp o jag får panik..

Ne nu ska ja blossa sen lägga mig tror jag, magen har varit svullen hela dag o man kan tro jag e hög gravid, inte så spännande kan ja lova =( sen blir det ju inte lättare när de gör så ont =(
Så tanken på att ha det så här i 6mån får mig att bara vilja ge upp, inte finnas mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0