läkar besök

min läkare på vct är helt underbar!!!
Jag hade nog inte fått ens hälften av all hjälp hon gett mig om ja hade haft ngn annan läkare.
Idag tyckte ja att det va extra jobbigt att gå ner och jag va på g att vända många många gg, men jag stannade =) *stolt*

Hon började med att säga att jag såg blek ut o frågade hur jag mådde, ja förklarade då hur det e...
Hade med mig ett block med punkter jag skulle ta upp.
Dels behövde jag min medicin lista för att ansöka om tandvårdskortet, sen behövdes oxå ett läkar intyg på den fysiska biten.
Hon skulle fixa detta inga problem.
Sen förklara jag att jag inte klarar av att ta vitaminerna längre eftersom ja kräks varje dag är det inge mysigt, så jag skulle få b12 sprutan i stället men eftersom jag inte tagit den på så länge skulle ja ta en spruta i veckan under 4v sen blir de inte lika ofta.
Hon ordinerade provtagning för o kolla upp värdena, denna gången tog hon med allt.
Beroende på hur dom ser ut så verka de som om jag kan få kalcium spruta oxå..
Hon är orolig över kräkningarna och skicka remiss på gastroskopi.
Ryggen e ju trasig och ho sa den har blivit sämre =(
Men det går inte o laborera för mkt med olika mediciner då jag gjort gbp open =//
Sen sa hon att hon har en plan för mig bara jag blir lite bättre psykiskt, hon vill ha mig på en värme behandling, där dom anväder värme i form av bad, värmande stenar, mkt massage och sånt... ho trodde det skulle hjälpa min kropp lite, men som sagt det e ju inget som funkar nu.
Hon sa det att jag är en svår patient med tanke på att jag har så svårt att ta mig ut... jag tackar ju nej till de mesta så som sjukgymnastik och simmning...
Verkar som om det blir röntgen igen oxå, men då kollar dom även mjukdelarna...
Finns massa o skriva om dagens möte med läkaren, men fortsätter i morgon då jag e så trött nu...
ha en bra fredag alla
kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0