Kommentar

Carina Andersson  om VEM SKA HJÄLPA MIG NU???!!!!!!!!:
Hej vännen
Sitter med tårar i ögonen och läser det sista i din blogg. Ersta säger helt enkelt nej att bedöma din gbp operation. Helt otroligt. Är det av rädsla att stöta sig med ett annat sjukhus? Jag kan inte se någon annan anledning. Men varför? Varför ska den lilla människan komma i kläm? Jag känner en ilska. Att vården inte tar hand om det den har skapat. I ett av världens rikaste länder. Fyyy säger jag bara.

Så till nästa sak Linda. Hur ska vi kunna hjälpa dig? Vi är många som bryr oss om dig och som följer din blogg. Kan man operera utomlands/privatsjukhus? Kan vi starta en insamling isf? Jag kan inget om sånt. Hur ställer du dig till att gå ut mer offentligt i press osv och berätta vad du lever med? Det blir ju en påfrestning på hela familjen som man måste ta i beaktande. Hur som måste vi slå våra kloka huvuden ihop för så här kan du inte fortsätta att ha det.
Kramar till dig och din familj

Hej du fina...
Dina ord berör mig så enormt och jag får tårar i ögonen.
Att starta en insamling skulle nog va lönlöst, varför skulle människor hjälpa mig med pengar?
Men tanken från din sida va jätte gullig <3
Att gå ut mer offentligt i press och så skulle inte va ngr problem, men var ska jag vända mig? Vem skulle vara intreserad av att skriva eller göra ett repotage om mig om baksidan av en gbp operation? Vet du?
lokal nyheterna har jag varit med på och även kalla fakta, tyvärr va det inte så mkt som kom med på ngt av dom programmen och allt har blivit så mkt sämre sen jag va med på tv4.
Men i hopp om att bli uppmärksammad skulle jag mer än gärna använda mig av media frågan är bara om det finns ngt intresse?
Återigen tusen tack för dina ord.
kram i massa

Kommentarer
Postat av: Carina Andersson

Hej igen vännen



Pengar tänkte jag för att kunna bekosta op privat :)



Press har ju stor genomslags kraft. Jag funderar på vår kvällspress dvs GT, Expressen och Aftonbladet. Om du vill så kan jag försöka få kontakt med dem. Gör inget förrän du gett klartecken så klart.

Människor ska inte svälta ihjäl i Sverige 2011 och det gör du. Du väger 40 kg ungefär. Vid den vikten behandlas anorektiker på behandlingshem. Men du tillåts svälta ihjäl trots att du skriker om hjälp. Nu måste detta få ett slut.

Många kramar till dig och familjen

2011-12-26 @ 21:13:48
Postat av: M

Jag håller med Carina, att samla ihop pengar för att bekosta en privatoperation borde inte vara några problem alls. Kvällspressen är ett riktigt bra alternativ när man vill nå ut till den "stora massan".



Jag opererade mig själv på privatsjukhus och det finns många fler alternativ än bara Aleris. Jag var på Sophiahemmet i Sthlm t ex.



Det finns så många alternativ bara man vet vart man kan/ska vända sig. Det är ju därför vi är här dessutom, för att tipsa dig om saker vi tror kan vara till din hjälp.



Det stora problemet nu är att du själv ska orka att klara av att ta tag i det, om det väl finns en lösning som kanske kan fungera för dig..

2011-12-27 @ 11:17:12
URL: http://1och0.blogspot.com
Postat av: Terhi

"Uppdrag granskning" kanske vore nåt. De brukar ju gå på djupet. Vet dock inte vem man ska kontakta.

2011-12-27 @ 11:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0