Smärtkliniken den 19/12

Då va äntligen den måndagen här då jag och mamma skulle till falköping och smärtkliniken.
natten innan sov jag knappt ngt alls då smärtorna va så vidriga så hur jag än låg gjorde det ännu ondare.
när morgonen kom hade jag panik för jag visste verkligen inte hur jag skulle klara taxi resan till falköping för det tar ju ett tag från tibro dit plus att sjuktaxi skulle plocka upp en till.
Kl 8 ringde jag återigen vct i hopp om att det fanns ngn annan läkare där, dom ringde upp och dom enda läkarna där va han som nekade mig medicin samt en ny, hon gick för att fråga den nya men han kolla vad den andra läkaren skrev så det vart nej, paniken ökade extra för jag visste ju att jag va tvungen att på ngt vis ta mig till falköping.
jag ringde även smärtkliniken och fråga vad jag skulle göra men hon sa att det enda som gick det va ju att vct skrev ngt eftersom smärtläkaren inte träffat mig så skrev han inte ut ngt innan.
hon jag pratade med på smärtkliniken va en helt underbar kvinna! önskar så man kunde skriva ut namn men jag gör ju inte det, men hon va så förstående och lyssnade, riktigt go så jag kände att jag måste göra det yttersta för att ta mig dit, hon förstod när jag förklara om min ångest och min socialafobi, men hon va så varm och lugn i tonen att jag kände om jag klara det med smärtan skulle jag klara det med ångesten för hon förklara att det va en liten avdelning och inte mkt folk eller personal.
kl 11 kom mamma och taxin skulle hämta oss 11.15, jag va livrädd för att inte klara det, men jag kämpa och vi kom till falköping.
Vi hade tid hos smärtläkaren kl 13.
Vilken underbar läkare!!!!!! trodde inte det fanns såna längre, under min resa inom vården har jag bara stött på rötägg men han va som sänt från ovan..
både jag och mamma kände oss hörda för första gg på så länge!
han lyssna och förstod hur illa det va, han fick kopia på de flesta papper jag hade med mig sen skulle han skicka efter hela journalen från kirurg, jag ska kopiera lite papper till och skicka till han.
Han skrev ut spasmofen men som han sa så är det ju inte bra och det vet vi ju alla, men vad ska jag göra då?
Sen fråga han vilka mediciner jag försökt med då sa jag oxynorm och oxycontin men att jag vart mer illamående och kräktes mer av dom vilket jag måste undvika och det förstod han med.
Men då fråga han om jag fått oxynorm injekt ngn gång? Och det har jag ju aldrig prövat så det ville han att jag skulle prova och se om jag tyckte det hjälpte, så under 2 dagar ska jag ta oxynorm injekt så får vi utvärdera det sen.
Apoteket hade ju inte det hemma så när dom fått hem det ska jag pröva det så jag återkommer om det senare...
har bokat in en återbesökstid till honom.
Han gav mig hopp om att det finns bra mäniskor inom sjukvården trotts allt, synd bara att det är så sällsynt...
Men har ni värk av olika slag och bor i närheten tycker jag absolut ni ska be er vct om remiss till smärtkliniken i falköping, det finns bara en läkare där =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att höra att det finns läkare som lyssnar...dom är väldigt sällsynta.



Kramen

2011-12-21 @ 20:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0