Smärtlindring....

Känns som om jag tar upp detta gång på gång men jag vet inte vad jag ska göra riktigt.
Om jag på ngt vis ska försöka förklara för er den smärta jag har i mag/tarm regionen på ett sätt så man kanske kan ana iaf hur illa det är...
Smärtan är centrerad till magsäcks området, det är där det börjar men sen fortsätter det att stråla ut mot sidorna och även ner mot naveln.
Jag blir öm och INGEN kan nudda mig i dom områdena.
Smärtan är där konstant för att även ge krampliknande attacker från helvetet med allt från 1 till 8min mellanrum.
Jag kan inte stå upp rakt det gör för ont och att försöka gå omkring är nästintill omöjligt.
Jag kan heller inte ligga på rygg och när jag ligger på sidan måste jag lägga kuddar under *maghänget* för annars dör jag av smärtan.
När kramperna kommer kan jag inte andas, det gör för ont så jag håller andan blir stel och tårarna rinner.
Oftast hinner jag precis hämta mig för att bli tilldelad nästa kramp attack...
Vid såna här tillfällen önskar jag att jag kunde låsa in mig så mina barn slapp att se mig så dålig =( men ibland hinner jag inte *gömma* mig utan dom ser ändå.... Sen vet jag att dom vet när jag är dålig och jag vet oxå att dom är oroliga och rädda när jag är sämre än vanligt, dom stunder då jag inte kan bita ihop och ha mitt falska leende...
Jag har ju spasmofen och jag är ärligt livrädd att läkaren ska sluta skriva ut, vad gör jag då?
Jag låter kroppen då och då vila från mediciner, och då är jag ju liggande men jag tror kroppen behöver ta igen sig lite ibland.
Och jag kan givetvis förstå att det inte är bra att leva på smärtlindring men som läget är just nu har jag inget val, och om jag skulle sluta att få den då vet jag inte vad som kommer hända för inget kommer fungera då =(
Har ju provat receptfria läkemedel men även morfin preparat som jag fått på recept men det hjälper inte och jag blir mer illamående och kräks mer och det är inget jag behöver göra mer av...
Har en mag känsla som säger att vct kommer sluta skriva ut min medicin, då hon skriver mindre och mindre för var gång receptet förnyas.
Kan ju hoppas att hon iaf kommer skriva ut så jag har över julen, annars får familjen fira jul utan mig för antingen är jag i min säng eller så har jag varit tvungen att bli inlagd för smärtorna m.m
Vad mina barn skulle bli besvikna då =(
Kanske man inte ska fundera så mkt som jag gör utan kanske ta dagen som den kommer hur svårt det än är?
jag vet nog varken ut eller in......

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Har man diabetes så behöver man insulin,har man smärtor så måste man få smärtlindring,dessutom ska du ju inte behöva BE om detsuck,blir såå djävla arg puss

2011-12-01 @ 21:23:35
URL: http://elligrta.bloggo.ne
Postat av: Angelica

Hejsan, vart har du gjort din operation?

Vet du om de finns fler i din situation?

2011-12-02 @ 06:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0