Provsvar o jag kan inte förstå det.

Detta är mina provsvar första gg det togs va den 9/3-10 och sen igen den 24/1-11

B-hb= då 122   nu 108
B-MCHC= då 319    nu 312
B-trombocyter= då 502    nu 461
P-Kreatinin= då 42  nu 44 
P-Bilirubin= då 3    nu 4
S-Folat= togs ej innan   nu 5
S-Kobalaminer= då 274   nu >1476
P-järn= då togs ej    nu 8
P-Pankreasamylas= då togs ej    nu 0.10

I brevet jag fick nu sist där de nya provsvaren va med stod det bla:
"..... men jämnfört med tidigare har det blivit bättre..."

Kan ni svara på hur kan det va möjligt att proverna visa att det är bättre???!!!!!
Nu är jag mer förvirrad innan =//
Tiden från då jag tog proverna i september tills nu har ju mitt matintag blivit sämre o kroppen känns så mkt sjukare än innan =(
Och nu visar proverna att det är bättre...
Nu tvivlar jag mer på om det verkligen står till så illa med kroppen som jag trodde? O jag hatar när jag tvivlar på hur jag faktiskt mår =(
Men jag menar i snitt då så får jag i mig 2 knäcke, cheddar popcorn o lite chilinötter har även ätit lite choklad varje dag sen e de ju x antal koppar kaffe med mjölk o vatten..
Det är ju inte ngt enormt matintag men ändå menar dom att proverna är bättre, va faan...
Suck gånger en miljon eller så =(


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Lågt HB,lågt järn!

2011-02-15 @ 11:48:13
Postat av: Linda

Det ända som verkar radikalt förbättrat är ju Kobolaminerna alltså B-vitaminerna. Men du får ju sprutor mot den bristen så det är inte så konstigt.



Ditt HB (blodvärde) ligger lågt tidigare låg det mer normalt.

2011-02-27 @ 13:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0