En jobbig kväll...

Dagen i sig har flytit på rätt bra, aningen snurrig i huvudet men det va inget jag inte hanterade.
Ibland som idag får jag för migg att jag ska äta ordentlig mat och jag vet ju att de med störst sannolikhet inte kommer att gå, men jag vill ha mat känna smaken och att låta magen få ngt, den skriker ju efter mat eller ja hela jag skriker efter mat.
De började med en halv lingon grova med smör o ost, ååå ja va såååå sugen på det och tog ngr tuggor sen va det kört, smärtan som blir av att de känns som om det *fastnar* är vidrig.
Jag brukar försöka hålla ut ett tag för att se om de ger sig, men oftast gör det inte det och smärtan blir så mkt värre att det ända jag kan göra för att få bort smärtan är att kräkas o efter det har jag ont i magsäcken i stället men den värken är inte lika vidrig.
Till middag serverades kyckling och potatisgratäng, det lukta såååå gott ska ni veta.
Så återigen bestämde jag mig för att försöka, om inte annat skulle munnen få smaka på mat =P
tog kanske tre gafflar sen *fastna* det igen och jag klarade inte av smärtan alls denna gång så det va bara att gå till toa =(
Nu värker magsäcken så jag tror den ska spricka eller ngt, hatar det.
och det sjuka är oxå när det känns som om det *fastnar* så handlar det inte om att jag tuggar för dåligt eller så för jag e sjukligt noga med det, och även rinnande föda känns som om det 'fastnar*
SKIT SKIT SKIT!!!!
Som om inte det hade räckt så är jag ju så sjukt svullen över magen o det gör så ont =( i natt fick jag sova med en gördel som höll in magen då gjorde det inte lika ont så jag lär göra samma i natt...
Just denna kväll känns alltt så hopplöst o lönlöst, min energi e helt borta och jag orkar inte kämpa för min rätt att bli hörd och få vård.
Skulle bara vilja krypa ner i sängen o dra täcket över mig och inte komma fram förens min kropp är "fixad"

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej!Har läst igenom din blogg och berörs....Har själv stark ångest,handikappad efter open 2006,svimmar,näringsbrist m.m m.m men dock inte såna smärtor som du har och det är jag tacksam för!Jag gjorde open för att få ett bättre sundare liv,en ordentlig kickstart att tappa vikt,vad jag INTE hade koll på att mat,fikabröd och annat skräp var min ångestdämpare och att livet skulle bli en karusell av saker som jag inte mådde dåligt av innan!Idag VET jag att många många lider efter open,känner sig misslyckade för att dom inte blev smala,friska och vackra!Eftervården finns inte,många byter beroende(alkohol,droger,sex,shopping m.m)och många mår väldigt dåligt.Tyvärr så är hejaropen till för dom som allt gått bra för och dom som inte har fått den hjälp som dom behöver får stå i skamvrån!Blir lite nyfiken vad läkarna tänker göra åt dina smärtor och kräkningar,det är en komplikation som man inte ska behöva leva med!Jag har själv gjort ca 20 gastroskopier(narkos)och dom har vidgat varje gång,tyvärr så kan jag äta rätt mycket ibland ,vilket har betytt 15 kg+,jg är inte mer matkontrollerad idag än innan open,mitt missbruk sitter i huvudet och inte i magen,tyvärr!Du behöver inte skriva om du inte vill eller orkar,men jag vill att du ska veta att jag tänker på dej,följer din blogg och lider med dig!STOR kram Ellinor

2011-01-28 @ 16:28:22
Postat av: camilla

Hej!



Jag tycker du ska ligga på att få träffa en kirurg ang dina problem. Jag vet att det är lång kö för att få en tid men jag vet att om man ringer och "tjatar" så brukar det gå fortare. VAd jag förstår är du hemma och då kanske du har möjlighet att ta en återbudstid som "i morgon" och säger du det när du ringer så borde det gå fortare.



Jag hoppas verkligen att du snart får hjälp, det är ju inte friskt när man känner att maten "fastnar" i halsen även (om jag förstår det rätt) om man tuggar maten ordentligt.



Stå på dig!

2011-01-28 @ 17:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0