Jag lever, men mer är det väl inte....

Ibland undrar jag om ni kan förstå hur det är att vara tvungen att leva i en kropp som gör att livet inte är värt att leva?!
Det är sjukt tufft ska ni veta och åren går men inte blir det lättare för det.
Ofta försöker man hålla sin fasand men den rasar oftare än man velat och nu är jag riktigt nervös inför mötet med kirurg på KSS.
Dom har gjort fel bedömningar på patienter som har och kunde ha slutat med dödsfall, deras bemötande är inte mänskligt och man blir i stortsett varje gång så kränkt att tårarna bara rinner.
Dom hade ju inte sett någonting på min DT, men enligt han så såg man inte så bra på en sådan utan man såg bättre på typ en skelett röntgen????!! Kan ju inte förstå det där.
Han hade pratat om att man kanske fick öppna upp mig för att titta hur det ser ut där inne, men helt ärligt hur tryggt känns det?
Efter varje gång dom öppnat mig har det tillstött ngt nytt och svårigheterna att äta har blivit mer.
Pratade med Katja som oxå gjort en gbp men mår toppen o tycker de är det bästa hon gjort, jag fråga henne om kräkningar.
Om hon ska kräkas måste hon göra de inom 10min för sen har det passerat och det finns inget att få upp.
Om jag ibland ska försöka härda ut smärtan som blir har jag vid tillfälle somnat o vaknat 1,45min senare och det gör lika ont då och jag får kräkas, är de då inte märkligt hur de skulle kunna vara psykiskt? för om de är psykiskt så kan du ju inte kontrollera kroppen utan om allt varit som de ska så ska ju maten efter nästan 2 timmar ha passerat, eller e jag trög nu bara??
många fråge tecken har man o inte ett enda svar =(

Om min underbara Lisa som jag skrivit om tidigare har ont, jävligt ont =(
Hon opades ju i helgen på sahlgrenska och när hon började dricka svullnade buken upp o hon fick mkt ondare..
Dom ville avvakta, men efter massa av timmar ringde dom läkaren som i stort sett avfärdade att de skulle vara ngt fel och hon fick åka hem.
Men eftersom hon efter ngr dagar vart mer svullen o fick ondare gick hon till vct som i sin tur skickade henne till KSS för att en röntgen skulle göras då dom va oroliga att det va hål på tarmen.
men som vanligt på KSS visade röntgen inget och hon blev hemskickad med värktab och att hon skulle få göra en gastroskopi nästa vecka...
Minsta lilla hon försöker dricka eller äta skär det som knivar i magen på henne!
HALLÅ KSS NI INSER ATT DE MÅSTE VA NGT FEL VA???
Eller  det så jävla simpelt att ni orkar inte ta emot alla patienter som inte lyckats med denna skit operation?
Jag menar det e ju inte bara jag o Lisa som blir behandlade på detta viset.
Usch, så orolig för henne för det förstår ju vilken mänsklig person som helst att ngt är jävligt fel...

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej linda! Jag fick ju mms på dig å bullen,luna?första tanken var: vad smal linda blivit!anade aldrig att du mår/mådde så outhärdligt illa!du vet ju själv om min ätstörning,mestadels underviktig.men även överviktig ett tag.nu mår jag mindre bra å rasat i vikt.blir jätteless på alla kommentarer att:vad duktig du är,vad fin du blivit,vilken diet går du på?till en början log jag bara utombords.numer svarar jag ätstörningsdieten,ej rekommendera att prova på!kanske orättvist,alla vet ju ej min bakgrund,blir bara så trött!jag kunde ju lika gärna haft cancer eller nån annan sjkm.ex som i ditt fall!jag minns linda som en glad,rar,humoristisk människa.även om det va längesen vi hade tjejgrupp me laila!keep on fighting vännen!!du är stark,ibland är det för jävligt å bråka med myndigheter å vård,särskilt när all energi går åt till att försöka överleva!hör av dig om du vill å orkar!kram sålänge! Sandra.

2011-03-04 @ 13:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0