Tidig morgon..

Vaknar av att dom plogar ute, va fan!!! Snön skulle ju inte komma mer o nu har de kommit MASSOR! Så det blir att snart gå i ide igen =P
Idag är det inskrivning på sjukhuset som gäller och jag kan ärligt säga att jag inte är så pigg på att åka in =(
Men det ska bli så skoj att träffa Lisa och hennes man igen =) Och denna gång får jag träffa deras älsta son.
Lisa kommer va med mig på sjukhuset under dagen o det känns så otroligt skönt, men ångesten är ju som den är ändå och den lever ett eget liv, tyvärr.

Återigen vill jag att ni främlingar där ute ska veta hur oerhört tacksam jag är för era mail och era varma kommentarer, för hur det än må vara så är det så skönt att ha er som försöker lyfta upp mig, och att ni kommer med ideer är guld värt.
Tror när man lever i detta som jag gör då blir man lixom hemmablind.
Det va som min man sa, att när han såg kalla fakta blev han så berörd o ledsen och då lever han dagligen med mig men man ser de nog inte på samma sätt när man är mitt i det.
Men det är tufft, och det måste va extra tufft för han då kroppen på mig ofta lägger av, så påbörjar jag ngt i hemmet får han i regel avsluta det, och jag hatar att jag inte kan själv =(

Sen blir jag så jävla arg på en del människor, är ni verkligen sanna?
Varför måste ni tro att kalla fakta vinklat programmet för att få mer tittare????? Det stämmer ju verkligen inte.
Dom berätta min livs situation precis som den är och ändå kom inte all skit med, så det som va med på repotaget är ju igentligen bara en liten del, är ni verkligen så förbannat trångsynta?!
Bara för att eran op har lyckats så finns det ett helt gäng opererade som inte lyckats, okej fine det e ju bra att ni lyckats med eran och jag är jätte glad för eran skull MEN som sagt det finns dom som inte har det lika bra som er! Kan ni inte bara acceptera det o ge fan i att klaga och tro saker ni inte har en aningom?!
Sen är det ju så att alla positiva operationer pratas det så mkt om men nu när kalla fakta tog upp lite vad som kan hända om det inte går bra då får ni frispel och förstår inte varför dom inte pratade mer om dom lyckade operationerna, ne för det är alltid dom man får höra om medans dom som inte lyckats talas det inte alls om. shit vad irriterad jag vart nu hahaha...

Har bestämt mig att inte läsa på olika forum mer då jag gjorde det igår där folk diskuterar mig fast dom inte känner mig eller har en aning om hur jag igentligen har det.
Man blir ledsen o kränkt och jag känner att jag orkar inte det, inte nu iaf.
Så jag håller mig till blogg kommentarerna, mailen och facebook. =P

Ne nu ska ja ta mitt kaffe o gå ut i snön för att ta ngr bloss, brrrr kallt.
Ha en toppen dag där ute alla goa mäniskor.

Kommentarer
Postat av: veronica

Lycka till nu och styrkekramar till dig!

Postat av: Pia Garin

Kan du verkligen inte få operationen nån annan stans än i Skövde ? Jag förstår att du är rädd för dom och deras dåliga bemötande. Min mamma har blivit opererad där och fått livslånga helt onödiga men efter det.

Men hon är 70 år, du är ju ung !

Och du, operation och rökning, det vet du ju att det inte gagnar dig i tillfrisknandet.

Jag vet att du har ångest och kanske behöver något att lugna dig med, men ändå..?

Hoppa av, gör op nån annan stans ...

2011-03-18 @ 09:33:29
Postat av: M

Hej igen Linda,



Jag vet ju att jag är en av de som i min blogg kritiserat Kalla Fakta för att enbart visa dem som råkat ut för komplikationer och även senare i andra program som visats.



Jag förstår om du blir förbannad på att det är många som kritiserar och pratar om dig och som inte vet vad du har gått igenom och där kan jag inte hålla med om annat är att det är självklart ingen vet vad du går igenom, ingen mer än du.



Däremot måste jag kontra lite med att JAG inte har sett någonstans i media att de har skrivit något positivt om personer som har GBP-opat sig. Inte Någonstans?!

Det är DET som förundrar mig. Det enda jag har sett är just dem som råkat ut för komplikationer och det gör mig så ledsen..



Jag i min enfald hoppas och tror ju att ni som fått komplikationer är en så liten procent och att jag hoppas läkarvården förbättras av varje liten komplikation någon råkar ut för och förhoppningsvis kommer de bli färre och färre. I en perfekt värld råkar INGEN ut för komplikationer! (...fast tyvärr lever vi ju inte i en perfekt värld..)



För Din skull hoppas jag VERKLIGEN att den här nya operationen gör dig frisk så även DU kan få känna på att vara lycklig över att ha tappat alla dina kilon. Ingen ska behöva gå och lida som du har gjort.



Jag hoppas dock att du inte hyser en massa agg mot oss opererade som mår bra, utan faktiskt vågar hoppas att även Du kommer att bli frisk.



Det känns som jag har svamlat en massa här och för min del behöver du INTE publicera den här kommentaren om du inte vill, den var nog mest som en liten förklaring till dig varför JAG har skrivit som Jag har gjort i Min blogg...

Så du vet!



Lycka till igen nu efter open och kram

2011-03-25 @ 14:53:34
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Totalt

Denna månad

Denna vecka

Idag

Online
RSS 2.0